belépés / regisztráció
2019. december 5. csütörtök
Aktuális lapszám

Weishaupt Nyílt Nap

A Weishaupt Nyílt napon találkoztam Rácz József ügyvezető igazgatóval, akit egy rövid beszélgetés erejéig sikerült a vendégek gyűrűjéből kiragadni.

 

A prémium termékeiteknek ki a célcsoportja? Szerelők, tervezők, beruházók, vagy végfelhasználók?

Mi nem célcsoportban gondolkodunk! Az a fontos, hogy miként reagál a piac ezekre a termékre. Hiszen sok helyen érhető el olcsó áron kazán, de ami fontos, hogy van-e igény, kell-e a szakmának, érdeklődik-e a magyar végfelhasználó, háztulajdonos a prémium termékek iránt?

Milyen marketingfogással értétek el, hogy a szakemberek meglátogassanak benneteket?

A Weishaupt 1973 óta van jelen a magyar piacon, sok év óta gyarapítjuk az adatbázisunkat és mindenkit e-mailben hívtunk meg. Direkt, személyre szóló levéllel. Egy rendezvény akkor lesz sikeres, ha nem csak kiállítók vannak, hanem érdeklődők is. A hazai kiállítások statisztikái szerint pedig mostanság alacsonyabb a látogatói szám, mint a korábbi években volt, és ez nem jó jelenség.

Lehetséges, hogy a piac még alszik és visszafogottabbá vált a krízis miatt…

Ezt én meg tudnám érteni, de azért megkérdezem: nem kellene érdeklődniük a piaci részt vevőknek is arról, hogy mit nyújthat ma a szakma? Mi folyik a világban? Hiszen mindez független attól, hogy nincs, kevés, vagy van-e megrendelés!

Most jövök a Construma-Hungarotherm kiállítás sajtótájékoztatójáról és ott elhangzott az ÉVOSZ elnökének a véleménye, hogy elértük, vagy el fogjuk érni 2015-ben a 2006-os építői vállalkozások bevételének a kb. 70%-át.

Ez egyrészről azt jelenti, hogy optimista az elnök úr, és ennek borzasztóan örülök, másrészről 2006, a válság előtti időszak, és ennek a forgalomnak a 70%-a mégiscsak egy kézzel fogható, reményteli volumen. Azt persze nehéz megítélni, hogy mit rejt ez a szám. A mélyépítést? A magasépítést? A belső építést? Az építési vállalkozások bevételét tehát érdemes szétbontani! Arra gondolok, hogy az említett 70%-nak mekkora része szól lakás-, és társasházépítésről, vagy középületekről? Igazából csak ennek alapján remélhető a növekvő teljesítmény. Ha a szám jelentős része pl. autópályákhoz kapcsolódik, akkor az nem nekünk nyújt majd lehetőségeket, de ha többféle építési tevékenységet rejt magában, az már nem rossz. Mint utcán járó ember azonban megerősíthetem, hogy azért Budapesten is több darut lehet már látni, mint pár évvel ezelőtt. Tehát úgy érzem, hogy valami elindult.

Az alternatív energia felhasználás a forgalmatok mely részét teszi ki? Mert ugye forgalmaztok ilyen rendszereket?

Igen, napkollektorokkal és energiatárolókkal is foglalkozunk. Nekünk nem az a célunk, hogy valami minél olcsóbb legyen. Számunkra a minőség a lényeg, ezért van a napkollektorunknak, a kondenzációs kazánunknak és a kompakt égőnek is évek óta Környezetbarát Termék védjegye. Mert az a lényeg, hogy a lehető legnagyobb hatékonysággal és környezettudatosan termeljünk hőt!

Itt, a gyönyörű bemutatótermetekben az információs táblák egyikén olvastam a „home info” feliratot, ezt még nem azonosítottam a nevetekkel. Mi ez?

Ez egy tőlünk teljesen független társaság, ami azért szimpatikus nekünk, mert internetes oldalaikon igyekszik tippekkel, ötletekkel, megoldásokkal segíteni a felújítást, új építést tervezőket. Ahogy a hölgyek divatbemutatókra járva szemlélik meg az új szezon divatját, úgy az oldal látogatói is mintákat, képeket nézhetnek meg pl. egy fürdőszobáról, vagy ötleteket gyűjthetnek egy belső tér kialakításáról.

Ha holnap felébredsz és visszagondolsz a mai rendezvényre, a Weishaupt Nyílt Napra, akkor mikor lennél elégedett?

Én már most elégedett vagyok. Megvan az a nyüzsgés, amire én mindig számítok. Nem a megjelentek száma az érdekes, hanem a megtapasztalt érdeklődés, azok a kérdések, amelyek itt már felmerültek a meghívottakban.

Pongrácz Lajos
főszerkesztő

A szerzõ egyéb cikkei:

  Lezártunk egy esztendőt, elkezdtünk egy újat
  Magyarország földrajzilag jó helyen van, az itt dolgozó munkaerő jól képzett, megállja a helyét
  Munka és sport nélkül nem lehet élni
  Figyelmeztető karácsonyi gondolatok
  Sohasem másolunk, csak újat alkotunk
  Számomra a Mart az élet

A szerzõ összes korábbi cikke >>

Eseménynaptár

Hirdetés
Kiadja a Média az épületgépészetért Kft.
Szerkesztőség és kiadóhivatal:
H-1112 Budapest, Oltvány u. 43. I/2.
Telefon: +36 (1) 614 5688
E-mail: kiado@magyarinstallateur.hu

 
Előfizetésben terjeszti a Magyar Posta Zrt. Hírlap Igazg.
Előfizetés és reklamáció: +36 (1) 767-8262
E-mail: hirlapelofizetes@posta.hu
 
 
elfelejtettem a jelszavam