belépés / regisztráció
2020. november 29. vasárnap
Aktuális lapszám

Visszahívlak, ha nekem is fontos

Sajnos az utóbbi időben egyre gyakrabban fordul az elő, hogy a felhívott partner nem elérhető és visszahívást sem kapunk tőle. Nos, bosszantó a dolog, pláne akkor, ha számunkra viszont fontos lenne, hogy beszéljünk az illetővel, ezért is próbálunk erre a viselkedési módra valamilyen magyarázatot találni.

Az tény, hogy a „mobilok világát” éljük, ezek persze gyakran akkor is csörögnek, amikor az a számunkra a legkellemetlenebb helyzetet okozza, különösen, ha a készüléket elfelejtettük lehalkítani. Természetesen a hívó fél erről mit sem tud, ezért hoszszabb-rövidebb ideig csengeti a felhívni kívánt számot, majd úgy dönt, hogy a másik fél úgyis érzékelte a hívást és később visszajelentkezik, amikor számára is alkalmas lesz. De éppen ez az, hogy mikor jön el ez az időpont? Akinek nincs elmentve a száma, ott már remeg a léc, hiszen gyakran telefonálnak olyanok is, akiknek a hívását nem szívesen fogadjuk. Még az is előfordul, hogy „nem kívánatos” egyén és ilyenkor eleve nem is vesszük fel. Etikus ilyet tenni, vagy sem, legyen ez egy másik kérdés. De, ha az ismert üzleti partnerünket szeretnénk felhívni és tőle valamit megérdeklődni és ő nem hív vissza, az már érdekesebb eset. Vajon miért teszi ezt?

Ad. 1.) Talán tudja a hívás okát és nem akar foglalkozni vele. Rendben, de attól ez még tisztességtelen magatartás, hiszen a helyes eljárás az, hogy visszahívjuk a másikat és elmondjuk neki az érveinket. Szóban is vissza lehet valakit utasítani úgy, hogy nem kell a másikat megsérteni, „földbe tiporni”. Ez azért is fontos lenne, mert előfordulhat olyan eset is, amikor éppen ő kér tőlünk szakmai, vagy magán segítséget.

Ad. 2.) Nem tudja a hívás okát, de nem is érdekli. Pontosan tudja, hogy ki hívja, de a hívó fél nem szerepel az érdekeltségi körében, ezért nem foglalkozik vele. Nos, ez már kevésbé elfogadható viselkedési mód, hiszen az ismerősünknek is jár a tisztelet. Ez az eset – minden rosszindulatú feltételezést nélkülözve – gyakran a fiataloknál, a „korlátok nélküli” menedzser világban fordul elő!

A Kedves Olvasó is találkozott már a felsorolt esetekkel? Kérem, írja meg a véleményét és terjesszük is azt, hogy a telefonhívás és visszahívás pontosan olyan üzleti szabályok szerint kellene, hogy történjen, mint minden egyéb típusú munkavégzés. Nem nagy dolog, és egy kis odafigyeléssel megkönnyíthetjük egymás munkavégzését, eredményességét.

Megtisztelő válaszukat várom!

Pongrácz Lajos
főszerkesztő

A szerzõ egyéb cikkei:

  Lezártunk egy esztendőt, elkezdtünk egy újat
  Magyarország földrajzilag jó helyen van, az itt dolgozó munkaerő jól képzett, megállja a helyét
  Munka és sport nélkül nem lehet élni
  Figyelmeztető karácsonyi gondolatok
  Sohasem másolunk, csak újat alkotunk
  Számomra a Mart az élet

A szerzõ összes korábbi cikke >>

Eseménynaptár

Hirdetés
Kiadja a Média az épületgépészetért Kft.
Szerkesztőség és kiadóhivatal:
H-1112 Budapest, Oltvány u. 43. I/2.
Telefon: +36 (1) 614 5688
E-mail: kiado@magyarinstallateur.hu

 
Előfizetésben terjeszti a Magyar Posta Zrt. Hírlap Igazg.
Előfizetés és reklamáció: +36 (1) 767-8262
E-mail: hirlapelofizetes@posta.hu
 
 
elfelejtettem a jelszavam