belépés / regisztráció
2019. november 20. szerda
Aktuális lapszám

Vélemények az ISH-ról

A 2017-es ISH kapcsán sikerült néhány jelentős hazai cég vezetőjével gondolatot cserélni. Az itt következő pár oldalon közöljük a véleményüket, meglátásaikat a vásárról. Elsőként Bárányos László, a Rettig Hungary Kft. ügyvezető igazgatója válaszolt a kérdéseinkre.

 

Mióta látogatsz ki az ISH-ra? És mi a véleményed az ez évi vásárról?

12. alkalommal vagyok itt, a szakmánk európai szinten legnagyobbnak számító kiállításán. Az idei ISH a hagyományoknak megfelelően kiválóan szervezett és nagy látogatottságú rendezvény volt. Az idén az időjárás is kegyes volt mind a kiállítókhoz, mind pedig a látogatókhoz. Ez mindenképpen jó hatással volt a látogatói létszámra.

Volt időd körbenézni?

Mivel vásárszolgálatot tettem és csak két napig voltam kint, így sajnos szokásosan nagyon keveset láthattam a kiállításból, de amit a rövid körútjaim alkalmával láttam, az lenyűgözött.

Milyen változást vettél észre az eddigi ISH vásárokhoz képest?

Évről évre egyre „gigantikusabbnak” tűnik az ISH. A standok egyre nagyobbak, az árubőség és a választék mindig nehéz helyzetbe hozza a szakembereket és a felhasználókat. Már szinte nyomasztó ez a „tarkaság”, nem könnyű ma valamelyik termék mellé letenni a voksát annak, aki építkezik, vagy épített.

Feltűnt, hogy a magas műszaki tartalom és színvonal mellett egyre nagyobb hangsúlyt kap a dizájn és az esztétikum. És itt nem csak a formatervezett hőtermelőkre, hőleadókra és szaniter termékekre gondolok, hanem akár a padló-, fal-vagy felületfűtés és a szerelvényezés esztétikus megvalósítására is. Az embernek az az érzése támad, hogy olyan szép, hogy kár „bebetonozni”!

Mi tetszett neked a legjobban ezen a kiállításon és mi a legkevésbé?

Talán a nagysága tetszett a legkevésbé. Egyrészt ez a rendezvény a szakmánk egy varázslatos demonstrációja, másrészt viszont lehetetlennek tartom látogatóként – akár öt nap alatt is – érdemben végignézni a standokat és a bemutatókat.

Most már évek óta egy mottóval, jelmondattal szervezik meg a kiállítást. A mostani jelmondat, „Víz és energiatakarékosság” takarta a kiállítás főcélját? Illetve mi lehetne szerinted a következő ISH-nak a mottója?

Úgy érzem, hogy a kiállítók túlnyomó része nagy hangsúlyt fektetett az energiatakarékosságra termékeinek kialakítása során. Az emberiség másik nagy megoldandó feladata a takarékos vízfelhasználás mellett a környezetszennyezés, így véleményem szerint ez lehetne a következő ISH kiemelt szlogenje. Itt nem csak a termékek környezetszennyezésének csökkentésére, hanem a gyártás egyre inkább környezetbaráttá tételére gondolok.

Elégedett voltál a magyar szakemberek aktivitásával, a vásár látogatottságával?

Hagyományosan sok látogató volt a kiállításon és sok magyar szót is lehetett hallani. Tudjuk, hogy egy ilyen rendezvény kevés alkalmat teremt az üzleti tárgyalásokra – azokat hagyjuk inkább a munkás hétköznapokra –, itt a reprezentáció, a vendéglátás, de legfőképpen az újdonságok bemutatása kapja a főszerepet. A standunkat is több partnerünk és csoportokban érkező tervezők, szerelők látogatták meg. Figyelembe véve, hogy a kiállítás hete a március 15-i nemzeti ünnepünkre is esett, külön köszönet a minket meglátogatóknak, hogy az otthoni ünneplés és pihenés helyett, vállalva a hoszszú utazást és a kiállítás forgatagában való megerőltető „bóklászást”, eljutottak hozzánk és megmutathattuk magunkat nekik!

 

Csókay György
kereskedelmi és marketing igazgató, VSD Kft.

Mióta veszel részt ISH-n? Egyáltalán volt időd körbenézni?

Most voltam először a kiállításon, „új” vagyok még a szakmában. Csak egy csarnokban jártam, de ott igyekeztem a saját, Vaillant standunk mellett minden céget megtekinteni, az előadásokat meghallgatni.

Mi tetszett a legjobban és mi a legkevésbé?

A professzionalizmus és a nagy lépték tetszett, látszik, hogy itt mindenki a legjobb arcát mutatja, a legújabb fejlesztéseket prezentálja.

Most már évek óta egy mottóval, jelmondattal szervezik meg a kiállítást. A mostani jelmondat „Víz és energiatakarékosság” takarta a kiállítás főcélját?

Engem leginkább a saját iparágam érdekelt, a víz témához kevésbé kötődünk, de az energiatakarékosság tematika mindenképpen felfedezhető volt. Nem éreztem átütőnek, azt gondolom ez állandó és mindig aktuális téma, de mindenképpen érvényes jelmondat volt.

Elégedett voltál a magyar szakemberek aktivitásával, a vásár látogatottságával?

Sok magyar céggel, csoporttal találkoztam, saját partnereink is voltak a vásáron, én úgy érzem, hogy nagyon fontos a vásár a magyar piacon dolgozó cégeknek is. Arra külön büszke vagyok, hogy a Vaillant Saunier Duval Kft. a saját delegációján kívül 25 partnert is elvitt az ISH-ra!

 

Marosi Balázs
ügyvezető igazgató, Herz Armatúra Hungária Kft.

Mióta veszel részt az ISH kiállításon? És mi az, amit a mostani kiállításon kimondottan érdekesnek találtál?

2007 volt az első, azóta minden ISH-n kint vagyok, azaz már 10 éve. Tehát ez volt az 5. kiállításom. Az ISH-n mindig a termékújdonságok a legérdekesebbek. Nekünk is nagyon sok újdonságunk van, amit az ISH-n mutattunk be először, a magyar piacon pedig a Construma-Hungarotherm kiállításon debütáltak ezek az új termékek.

Az említett új termékeitek közül mit emelnél ki, mit mutatattok be az ISH-n újdonságként?

Az új termékeink közül van fan-coilok csatlakozásához egy Herz Con nevű termék, aminek a bevezetése éppen folyamatban van a magyar piacon, illetve a csaptelep családjaink bemutatása volt nagyon impozáns az ISH-n.

Milyen változásokat vettél észre az évek során az ISH kiállításokon?

Azt el lehet mondani, hogy mindig egyre több vevővel találkozunk, egyre nemzetközibbé vált az ISH, egyre szélesebb körű az érdeklődési kör.

Egyetértettél az idei ISH mottójával?

Teljes mértékben. A mi termékeink is az energiahatékonyság és a víz témakörébe illeszkednek. Energiahatékonyság alatt értjük azt is, hogy beszabályozás oldalról hogyan lehet hatékonyabbá tenni egy fűtési, vagy egy ivóvizes rendszert. Amúgy most már évek óta e két téma köré csoportosul az ISH és mi is e mentén haladunk.

Elégedett vagy a magyar szakemberek aktivitásával, a vásár látogatottságával?

Talán régen többen voltak, de betudható ez annak is, hogy most éppen március 15-ére esett az ISH és nem biztos, hogy az ünnepet itt akarják tölteni a hazai látogatók. De a vásárt mindenképpen ajánlanám minden olyan épületgépésznek, akit érdekelnek az újdonságok, hiszen ez az épületgépészeti piac elsődleges kiállítása Európában.

 

Németh Roland
az Oventrop GmbH & Co. KG magyarországi képviseletének vezetője

Hányadszor vettél részt az ISH-n? És mi a véleményed az idei vásárról?

Kiállítóként negyedszer vettem részt. Az idei ISH-n nagyon tetszett nekem a standok kiosztása, így ugyanis eléggé jól elkülönültek a területek. Egy csarnok, vagy egy épület csak egy adott témakörről szólt és ezen belül mindenki látta, hogy kik a versenytársak, ki mivel rukkolt elő idén.

Volt időd körbenézni?

Épületen belül igen, akkor, amikor még nem indult el a kiállítás (mi mindig kint vagyunk egy órával korábban, hogy felkészüljünk), sikerült a többi cég standját is megnézni. De napközben, amikor sokan vannak a standunknál, nem lehet elszabadulni, este, a záráskor lehet még körbenézni. Általában célzottan járok körbe, bizonyos vállalatokat keresek csak fel.

A korábbi kiállításokhoz képest most milyen változást tudtál felfedezni?

Nagyon jól szervezett az ISH logisztikailag is, és közlekedésileg is nagyon jól megközelíthető. Próbálok hibákat keresni, de nem igazán találok. Sok dizájnbeli újdonság volt. Magánemberként elmondhatom talán, hogy korábban jóval több „fényképezős” kínai látogató volt, mostanra ezt már talán sikerült keretek közé szorítani azzal pl., hogy nem lehetett fényképezni.

Mi tetszett neked a legjobban ezen a kiállításon és mi a legkevésbé?

Legjobban az tetszett, hogy a nagy gyártók a folyosók két oldalát bérelték, így az embereknek keresztül kellett menniük a standjukon. Ezt egy nagyon jó marketing megoldásnak találom. Ráadásul még ki is emelték ezeket a folyósokat, tehát az érdeklődő mindenképpen átment rajtuk. Ügyesen terelték így a látogatókat. Olyat nem tudok mondani, ami nem tetszett volna.

Most már évek óta egy mottóval, jelmondattal szervezik meg a kiállítást. A mostani jelmondat szerinted takarta a kiállítás főcélját?

Véleményem szerint igen. Mindenki az energiahatékonysággal, a vízzel, a vízmegtakarítással jelent meg. Minden gyártó próbálta azokat a termékeit kiállítani, amelyek ehhez a témakörhöz kapcsolódnak.

 

Kránicz Tibor
az ESBE magyarországi képviseletének vezetője

Hányadik ISH-d volt az ez évi? És mi a véleményed a mostani vásárról?

Ha jól emlékszem ez volt az ötödik ISH-m. 2009-ben jártam először a vásáron frissen végzett szakemberként. A mostani vásárról csak pozitívan tudok nyilatkozni, mint eddig mindegyikről. Most is nagyon sok újdonság, rengeteg érdeklődő jelent meg.

Volt időd körbenézni?

Négy napot voltam kint a vásárban, de sajnos csak egy délelőtt volt szabad a számomra. Nem így terveztem, de hála Istennek nagyon sok érdeklődő volt a standunknál.

Amióta részese vagy a kiállításnak, milyen változást tudtál felfedezni?

Az idei évben történt számomra a legnagyobb változás, mert az előző évekhez képest nagyon visszaesett a távol-keleti kiállítók aránya a gépészeti szekcióban (persze így is fel lehetett őket lelni) és helyükre nagyon sok európai biomassza gyártó került. Értem ez alatt a számtalan pellet, apríték, fa tüzelésű megoldást, kazán, kandalló, kályha kivitelben.

Mi tetszett neked a legjobban ezen a kiállításon és mi a legkevésbé?

Egy német kazángyártó új fejlesztése tetszett nagyon, ami egy villany kondenzációs kazán. A napelemmel megtermelt áramot csak akkor termeljük vissza a hálózatba, ha semmi esetre sem tudja elhasználni a fogyasztó. Ez nyilvánvalóan nem akkora újdonság önmagában véve, mivel ez eddig is megoldható volt egy külön villany, illetve gázkazánnal, hanem az, hogy ez rendszerben tud működni és BUS-rendszeren keresztül el tudja dönteni, hogy a külső hőmérséklet-hőigény arányában mivel jár jobban a végfelhasználó. Ha úgy ítéli meg, akkor épp visszatermel, ha nem, akkor elhasználja fűtésre. Ez a komplex megoldás nekem nagyon tetszett.

Most már évek óta egy mottóval, jelmondattal szervezik meg a kiállítást. A mostani jelmondat „Víz és energiatakarékosság” takarja a kiállítás főcélját?

A „víz” szóról talán a szaniteresek tudnának jobban nyilatkozni, mivel szerintem ez a csaptelep gyártóknál valósul meg. Az energiatakarékosság szerintem évek óta főszerepet kap ezen a kiállításon és ebben az évben is bebizonyították az újdonságokkal, hogy ez az irány fontos és kiállnak ezen elvek mellett.

Mi lehetne szerinted a következő ISH mottója?

Szerintem a következő ISH mottója a „Komplexitás és felhasználhatóság” lehetne. Minden az egyre összetettebb, ésszerűbb és egyszerűbben felhasználható termékek irányába halad.

Pongrácz Lajos
főszerkesztő

A szerzõ egyéb cikkei:

  Lezártunk egy esztendőt, elkezdtünk egy újat
  Magyarország földrajzilag jó helyen van, az itt dolgozó munkaerő jól képzett, megállja a helyét
  Munka és sport nélkül nem lehet élni
  Figyelmeztető karácsonyi gondolatok
  Sohasem másolunk, csak újat alkotunk
  Számomra a Mart az élet

A szerzõ összes korábbi cikke >>

Eseménynaptár

Hirdetés
Kiadja a Média az épületgépészetért Kft.
Szerkesztőség és kiadóhivatal:
H-1112 Budapest, Oltvány u. 43. I/2.
Telefon: +36 (1) 614 5688
E-mail: kiado@magyarinstallateur.hu

 
Előfizetésben terjeszti a Magyar Posta Zrt. Hírlap Igazg.
Előfizetés és reklamáció: +36 (1) 767-8262
E-mail: hirlapelofizetes@posta.hu
 
 
elfelejtettem a jelszavam