belépés / regisztráció
2019. július 19. péntek
Aktuális lapszám

Újévi fogadalmunk, hogy növekedjünk, új termékeket fejlesszünk ki

A Herz cég a 2014. évet sajtókonferenciával kezdte, amelyen sok érdekesség hangzott el. Hagyományos ez az évkezdés, vagy különleges jelentősége van? Miért tart egy cég sajtókonferenciát? Vajon milyen bejelentenivalója van? – Ezen gondolatok tisztázását előtérben tartva fordulok Gerhard Glinzerer úrhoz, a Herz cég tulajdonosához.

 

Kiemelné a sajtókonferencia legfontosabb gondolatait?

A sajtókonferencia lényege az az üzenet volt, hogy a Herz továbbra is megy a maga útján, új termékekkel, új piacokkal továbbra is terjeszkedik, bővül. Nem hagyjuk, hogy politikai, pénzügyi válságok és egyéb problémák befolyásolják a működésünket, megpróbáljuk továbbra is a terjeszkedés, a bővülés útját járni. Ennek a mondanivalónak a közlése volt ma a lényeg, hiszen nem mindig világos mindenki számára, hogy milyen a helyzet Európában, növekszik-e a gazdaság, milyen az építőipar helyzete, mi van az energiahatékonysággal. Ezekre a kérdésekre szerettünk volna ma választ adni. Tettük mindezt úgy, hogy mi vagyunk ennek a területnek a legnagyobb képviselője Ausztriában.

Az újesztendőben mindenki fogadalmat tesz és talán így van ez Ausztriában is. Milyen fogadalmat tesz egy nagy cég tulajdonosa?

Természetesen mi is fogalmazunk meg terveket újévkor, pontosan úgy, mint Magyarországon. Az ember január 1-jén fogadalmakat tesz, amelyeket január 2-án már általában meg is szeg, vagy már el is felejt. De ahogy már korábban is mondtam, a mi fogadalmunk a jövő évre az, hogy növekedjünk, többet dolgozzunk, újabb és újabb termékeket fejleszszünk ki, aztán azokat piacra dobjuk olyan országokban, amelyekkel már sikeres kapcsolatunk van, vagy újat szeretnénk kiépíteni. De ezek mind lehetnének akár 2015-re, vagy 2016-ra vonatkozó fogadalmak is, mert olyan széleskörű feladatokról beszélünk. Mi ezeknek a céloknak az elérésére törekszünk.

Milyen évet zárt a Herz-csoport? Melyik termékcsoport volt a listavezető az értékesítésben?

A pénzügyi évünk igazából 2014 márciusában fejeződik be, de persze már most lehet látni néhány eredményt. Különösen nagy előrelépést a biomassza terület produkált, amely kétszámjegyű százalékos növekedést hozott. A szerelvények közül a strangszabályozók, a hidraulikus szabályozás elemei, kombiszelepek, térfogatszabályozók voltak igen népszerűek és ez a terület, vagyis a hidraulikus beszabályozás köre növekedett leginkább.

Én úgy látom, hogy az a szolgáltatás, az a plusz, amit egy cég a termékeihez még nyújtani tud, az az igazán döntő, vagy legalább is nagyon fontos. Ezért örültem nagyon, amikor megláttam a legújabb tervezési kézikönyvet, már csak azért is, mert az magyar nyelven íródott.

Igen. Ez a könyv jelen pillanatban csak magyar nyelven létezik, és most dolgozunk azon, hogy más nyelvekre is lefordítsuk, így nagyon remélem, hogy az a know how, ami Magyarországon már létezik, más országokba is tovább tud terjedni. Remélem, hogy ez lesz az egyik olyan műszaki könyv, amely több nyelvre lefordítva, Magyarországról fogja meghódítani a világot.

Ennek a könyvnek a megjelenése jelenti azt is, hogy a magyar leányvállalat több képzést fog tartani a 2014-es év során?

Marosi úr, a magyar leányvállalat ügyvezetője, minden évben igen sokat foglalkozik a tervezői képzésekkel, és ez a könyv pontosan arra jó, hogy ezek az oktatások még intenzívebbek, mélyrehatóbbak legyenek.

Milyen tervekkel indulnak neki a 2014. évnek?

Itt vissza kell térnünk az újévi fogadalmakhoz! A terv az, hogy tovább növekedjünk, de ez nem lesz egyszerű, mert sok európai államban az eladósodás miatt a nyilvánosan meghirdetett pályázatokat, közbeszerzéseket csökkenteni fogják, ez Ausztriát is érinteni fogja. Ez alatt értem az iskolák, kórházak felújítását. Így tehát meg kell próbálunk majd ezt a kiesést a magánszektorból kompenzálni, méghozzá olyan piacokon, ahol más állami struktúrák vannak, mint pl. az arab országokban, Kelet-, Közép-Ázsiában, vagy Észak-Amerikában, ahol bőven nyílik lehetőség az európai piacok gyengeségeit kompenzálni.

A konferencia során azt említették, hogy a Herz cégnek világszerte 80 országgal van valamilyen kapcsolata. Melyik országban sikerült a legnagyobb előrelépés a cégnek, hol voltak a csoporton belül a legeredményesebbek?

Nem emelnék ki egy országot sem, de elmondhatjuk, hogy a Kelet-, Közép- Európai térség piacain igen jól szerepeltünk Magyarországtól kezd ve Oroszországig, Kazahsztánig, úgyhogy Európa e része számunkra igen fontos. Ezek az országok a mi szempontunkból jól fejlődtek, vagy ha a gazdaság zsugorodott is, mi meg tudtuk őrizni a piaci részesedésünket és vannak országok, ahol nagyon erősen tudtunk növekedni. Közülük egyet azért sem tudok kiemelni, mert a termékterületek, a termékkörök, amelyekkel egyes országokban jelen vagyunk, nagyon különbözőek. Spanyolországban pl. igen nehéz az építőipar helyzete, viszont igen nagy bevételeink származnak a biomassza berendezésekből, ugyanis Spanyolország az egyik legjobb biomasszakazán piacunk. De pl. Anglia is nagyon jól fejlődött, növekedni tudtunk mind a biomassza berendezések, mind a szerelvények területén. Innen látható is, hogy nagyon elégedettek vagyunk a partnerek teljesítményével, a leányvállalatok működésével. De ha van egy-egy ország, ahol komoly gazdasági problémák vannak, mint pl. Szlovénia, vagy Horvátország, ahol a piacok nagyon leszűkültek, a Herz ott, a kisebb piacon is meg tudta találni a helyét. Sőt még kicsit növekedni is tudott, úgyhogy ha egyszer a gazdaság újra fellendül, az magával fogja rántani a Herzet is és mi úgy látjuk, hogy a jövőben felfelé fognak elindulni a gazdaságok, így a számaink is javulni fognak.

Egyszer azt említette, hogy Magyarországra csak akkor utazik, ha valamilyen gond van. Mit gondol, mikor találkozunk Budapesten?

Ez alól a megjegyzés alól a vásári részvétel persze kivétel, de alapjában véve talán igaz az emberre, hogy elsősorban a problémákkal foglalkozik, vagy legalábbis erősen javasolt a problémákkal foglalkozni. Magyarországra akkor utazom, ha valamilyen vásár, konferencia van, mert akkor tudok a partnerekkel és a kollégákkal találkozni. De a magyarországi piacon a magyar leányvállalat nagyon jól helyt tud állni és remekül végzi a dolgát, intenzíven foglalkoznak a partnerekkel, úgyhogy egyszerűen tényleg nincs okom arra, hogy a vásárokon kívül más miatt is Magyarországra utazzak. De persze ez csak a magyar kollégáimra és a magyar partnereinkre vonatkozik, az építőipar vagy a piac más területével kapcsolatban nincs jogosultságom véleményt mondani, mert nem ismerem.

Milyen új termékek fejlesztésén dolgoznak jelenleg?

Igen erős fejlesztési területünk a kombiszelepek, a strangszabályozók, van egy új terméksorozat polírozott fűtőtest csatlakozókból, egy ún. „de luxe” sorozat. Van új fejlesztés a biomassza-kazán termékkörünkben is. Már 2013-ban is sok fejlesztésünk volt, amelyek az idén folytatódni fognak. Jelen pillanatban azon dolgozunk, hogy az EU-n kívül egy vállalkozást átvegyünk, amelyen keresztül a termékkörünk jelentős bővülését szeretnénk elérni.

Tervei, álmai? Mit szeretne elérni, megvalósítani a jövőben?

Ugyan már többször érdeklődött a magánéletemről, és nem szívesen beszélek erről, most mégis idéznék egy híres osztrák vállalkozót, aki a 80. születésnapja alkalmából a jövőbeni terveit firtató kérdésre azt válaszolta, hogy „az az egyetlen dolog, amit megtanultam, hogy dolgozzak, és ezt fogom a jövőben is csinálni.” Bár én korban ettől még távol vagyok, de magaménak érzem a gondolatot.

Apropó! Lesz az idén is paradicsompalánta? Vagy esetleg a páros években más növények is szóba jönnek?

Hogyne! Ez azért is fontos, ha ne adj’ Isten valami miatt romlana a kollégák hangulata a cégnél, tudok nekik paradicsomokat hozni, hogy jobb kedvük legyen.

Más növény? Nem lesz! A kollégák – a fizetések átutalásán kívül – augusztustól szeptemberig paradicsomot várnak tőlem, így maradok a kis paradicsomkertemnél.

Végül pedig arról kérdezném, mivel a Herz cég több motorbiciklit is vásárolt, hogy mi az oka ennek a beszerzésnek?

Az elv igen egyszerű: minden vállalkozás megpróbál a partnerei számára vonzó lenni, nemcsak a termékeivel, hanem a partneri kapcsolatok ápolása tekintetében is. Sok cég utazik Tenerife-re, Vietnámba, Kenyába a partnereivel, mi azt mondjuk, hogy fiatalok, dinamikusak és sportosak vagyunk, ezért vásárolt a cég néhány turbómotort, ezek tehát nem az utcára valók, hanem az erdei utakra, kövek közé, folyóátkelésekhez. Újvári Péter kollegám volt ennek a programnak az egyik elindítója és már volt is egy motoros rendezvényünk az Isztrián. Itt volt vendégünk Írországból, Horvátországból. Ebben az évben terveink között szerepel egy ilyen esemény az osztrák partnerekkel is. Ezek a hétvégék a vendégek, partnerek számára többnyire felejthetetlen élményt nyújtanak. Én pl. akkor felejtem el ezeket a rendezvényeinket, ha a kisebb sérüléseim eltűnnek.

De nem túl veszélyes a motorozás?

Ahogy mi motorozunk, az sem a munkatársainknak, sem a partnereinknek nem veszélyes. Nem megyünk gyorsan, nem versenyzünk. A cél a pihenés, a jó hangulat és a sport. Ha van kedve, jöjjön egyszer el velünk! Kap tőlünk bukósisakot, felszerelést.

Ó, nem köszönöm, én inkább a négykerekű járművekre szavazok!

Sajnálom! De talán van néhány magyar partner, aki szeretne részt venni ezeken a rendezvényeinken. Nagycenken van egy elhagyatott homokbánya, ahol egy kicsit lehet gyakorolni, illetve voltam nyáron Temesvártól nem messze, 2190 méteren a hegyen motorozni. Úgyhogy ilyen terepen is lehet menni ezekkel a járművekkel. De Isztria sincs messze, szívesen szervezünk magyar szerelőknek, tervezőknek is ilyen eseményt.

Pongrácz Lajos
főszerkesztő

A szerzõ egyéb cikkei:

  Lezártunk egy esztendőt, elkezdtünk egy újat
  Magyarország földrajzilag jó helyen van, az itt dolgozó munkaerő jól képzett, megállja a helyét
  Munka és sport nélkül nem lehet élni
  Figyelmeztető karácsonyi gondolatok
  Sohasem másolunk, csak újat alkotunk
  Számomra a Mart az élet

A szerzõ összes korábbi cikke >>

Eseménynaptár

Hirdetés
Kiadja a Média az épületgépészetért Kft.
Szerkesztőség és kiadóhivatal:
H-1112 Budapest, Oltvány u. 43. I/2.
Telefon: +36 (1) 614 5688
E-mail: kiado@magyarinstallateur.hu

 
Előfizetésben terjeszti a Magyar Posta Zrt. Hírlap Igazg.
Előfizetés és reklamáció: +36 (1) 767-8262
E-mail: hirlapelofizetes@posta.hu
 
 
elfelejtettem a jelszavam