belépés / regisztráció
2020. december 3. csütörtök
Aktuális lapszám

Továbbra is kedvező áron tudunk minőségi, jó terméket biztosítani

„Lassan már hagyomány, hogy az év vége közeledtével összeülünk egy rövid beszélgetésre és főleg a Herz szempontjából értékeljük az éves eseményeket.” – fordulok beszélgetőpartneremhez, Marosi Balázshoz, a Herz Armatúra Hungária Kft. ügyvezető igazgatójához.

 

Az elmúlt évben kijelentetted, hogy „az épületgépészeti rendszereket csak minőségi termékekkel és kivitelezéssel szabad megvalósítani, hogy azok energiatakarékosan, korszerűen és hosszú távon tudjanak működni”. Ebben vagytok ti partnerek, mert minőséget kínáltok kedvező áron. Ez még mindig igaz? Különösen, ami a kedvező árat illeti?

A „minőséget kedvező áron” mottó a Herz életében igen fontos szerepet tölt be és ezt próbáljuk továbbra is szem előtt tartani, ennek megfelelően szeretnénk a jövőben is dolgozni.

A Herznek kizárólag az EU területén vannak gyártóegységei és gyártóművei, és az itteni árviszonyokat, előállítási költségeket figyelembe véve kedvezőek az áraink. Az ár-érték arány a Herznél mindig nagyon jó volt, most is az és ez – amennyire előre lehet látni a jövőt – maradni is fog. Meggyőződésem, hogy minőségi, jó terméket tudunk kedvező áron biztosítani a fogyasztók és a kivitelezők számára.

Milyen évet zártatok tavaly és mire számítotok az idén? Történt szerinted érezhető változás az épületgépészeti piacon?

A 2015-ös évet figyelembe véve azt lehet elmondani, hogy igen, egyértelműen történt valamilyen pozitív változás. Azok a forgalmazási hullámvölgyek, amelyek a Herz eddigi magyarországi életében láthatóak voltak, az idén kimaradtak. A folyamatos kivitelezési munkáknak köszönhetően gyakorlatilag egy szinten van az összes havi értékesítés. Ha a 2015-ös évet vesszük alapul, akkor a 2014-es évhez képest kétszámjegyű százalékos növekedés figyelhető meg és úgy néz ki, hogy az év végéig marad is. Amennyire hallom, a többi épületgépészeti gyártó cég is hasonló helyzetben van, így tehát azt lehet mondani, hogy a piacon kicsit megindulóban van az élet.

Mire számítotok 2016-ban? További fellendülésre, vagy inkább stagnálásra?

Én alapvetően optimista vagyok. Ezért igen, kismértékű fellendülésre számítunk, és ennek megfelelően dolgozunk tovább.

Melyek voltak azok a hazai piacra bevezetett új termékeitek, amelyek elősegítették a cég sikerét?

Az ez évi előremozdulás látványos része nem annyira a családi házas, vagy lakossági építkezésekben, mint inkább az ipari beruházásokban mérhető. Itt a beszabályozandó rendszerek kiszolgálásában látunk mi előrelépést, illetve van egy olyan piaci szegmens, ahol növekedést tudtunk elérni.

Tizedik éve vagy már első számú vezetője a hazai Herz cégnek. Melyik évetek sikerült a legjobban, és hogyan alakult a forgalmatok pl. az elmúlt utolsó három évben?

Ebben az időszakban az első három év volt, amikor a cég igen intenzív fejlődésen ment keresztül, ami annak volt köszönhető, hogy akkor épült a telephelyünk és akkor vált fizikailag megoldhatóvá, hogy a növekvő igényeket ki tudjuk szolgálni, addig erős korlátjai voltak a termékek kereskedelmének. Az új telephely megalakulásával a termékpalettánk kiszélesedett a Herz majdnem teljes termékpalettájára, így gyakorlatilag új piaci szegmensek nyíltak. Ez volt akkoriban a fejlődés kulcsa. Utána volt egy kisebb megtorpanás, ami nem visszaesést jelent, hanem egy kis stagnálást. Majd jött egy kevésbé intenzív időszak a 2006-2008- as években, de azért ekkor is a fokozott fejlődés, előrelépés volt jellemző. Az utóbbi évek pedig egyértelmű fejlődést jelentenek számunkra.

Ha már az elmúlt időszakot boncolgatjuk, valószínűleg az egész Herz Csoport sikeres volt, mert eddig majdnem minden évben az anyavállalatotok több, jó nevű céget is megvásárolt. Gondolom, ehhez a ti bevételetek is hozzájárult! Most mit vettetek?

A Herznek Európa-szerte minden országban van saját leányvállalata, ennek a csapatmunkának és a cégvezetésnek köszönhetően folyamatos expanziót látunk az anyavállalat fejlődésében. Az elmúlt két évben jelentősen erősödtünk a biomassza tüzelő berendezések, biomassza kazánok területén, ahol eddig 2 MW volt a felső határ, most már 20 MW-nál tartunk. Ez volt a 2015-ös év jelentős beruházása, illetve egy olyan hőszigetelő anyagokat gyártó cég megszerzése, ahol a padlófűtési rendszerek hőszigetelő lemezeinek gyártását végzik. További jelentős változás volt az idei évben, hogy az ipari szerelvények területén igen jelentőset tudtunk előrelépni, ugyanis az ipari szerelvények nem voltak annyira széles palettával jelen a korábbi kínálatunkban, ez az idei évben alaposan megváltozott. Gyakorlatilag most már teljes mértékben ki tudjuk szolgálni az ipari piacot is. El tudtunk indulni olyan irányba is, amivel a fűtési rendszerek tisztaságát, illetve a rendszerben keringő víz minőségét lehet javítani. Ezt a rendszerfeltöltő, illetve –utántöltő patronokkal érjük el, amelyek nemcsak a víz keménységét, hanem az egyéb kémiai jellemzőit is igen jelentősen javítják, biztosítva ezzel a rendszer hosszabb élettartamú működését, védve a kazánt, a radiátorokat, a szelepeket, vagyis az egész fűtési rendszert.

A Herz piaci pozícionálása szerencsére megengedhetővé teszi ezeket a vásárlásokat. Azt azonban, hogy most van-e a látóterünkben olyan gyár, amit bele lehetne illeszteni a jelenlegi piaci helyzetünkbe, nem tudom, így ezen a téren a jövőt sem látom.

Egy sikeres anyavállalattal a hátatok mögött egyszerűbb vagy nehezebb az élet? Vagyis egyre szorosabb büdzsét kell megvalósítanotok vagy még mindig megértő a tulajdonos?

Nem is a sikeresség számít itt igazán, hanem az a kihívás, hogy bekerül-e olyan új termékkör a termékpalettánkba, amelyet a hazai piacra célszerű bevezetni. Az motiváció minden egyes leányvállalat számára, hogy ki, mikor tud új termékeket a saját országának piacára bevezetni. Igazán ez jelent egy leányvállalat életében előrelépést. Így a kérdésre egyértelműen igen a válaszom, egy sikeres anyavállalattal egyre komolyabb sikereket tudunk mi is elérni.

Apropó! Mikor volt nálatok utoljára Gerhard Glinzerer úr, aki köztudottan csak akkor jön, ha baj van?

Glinzerer úr az elmúlt hosszú évek során csak kiállításokon látogatott meg minket, ebből én azt látom, hogy nincs nálunk gond.

Sok pénzt áldoztok a Herz nevének, imázsának fenntartására, sok rendezvényen kiállítóként szerepeltek, oktatási intézményeket támogattok, új szakkönyvet jelentettek meg. Megéri ez? Egyáltalán jól látom ezt?

Jól látod. Egyre intenzívebben próbálunk tovább nyitni az oktatási intézmények felé, hiszen a jövő az új szakemberek képzésében van. Ehhez nagyon nagy segítség a tavaly megjelent, a Magyar Installateurben is bemutatott szakkönyv, amely a hidraulikának az alaptételeit kívánja megismertetni a tervezőkkel és a tanulókkal, hiszen ebben a témában, ilyen összefogott szakkönyvvel nem nagyon találkoztunk a piacon. Ez itt, Magyarországon íródott, a magyar műszaki értelmiségi fejekben született és innen megy tovább más-más nyelvekre lefordítva a többi országba, a Herz vonalán. A szakkönyvet Dr. Csoknyai István és Doholuczki Tibor jegyzik, mint szerzők.

Valóban, több kiállításon meg szoktunk jelenni, mert mondhatom azt, hogy folyamatosan vannak új termékeink és ezeket meg kell ismertetni a hazai felhasználókkal. Természetesen lehet, hogy az épületgépész szakmában ezek már nem újdonságok, de a Herz égisze alatt új termékek, és ezeket kell összekötnünk a Herz márkanévvel, tudatosítani a piacon, hogy ezek is Herz gyártmányok.

Berregnek még a motorok az anyavállalatnál? Hívtok még partnereket motorozni? Esetleg már versenyautótok is van?

Igen, a motorok berregnek, de tudomásom szerint versenyautóink még nincsenek. Én próbálom ezt a fajta marketinget nem annyira előtérbe hozni, mivel nem vagyok otthon motoros berkekben. Elsősorban Ausztriában népszerű ez a kampány, az ottani partnereket hívják hegyi túrákra Herz tulajdonú motorokkal. Természetesen, ha igény mutatkozik erre, megszervezzük.

Szabad egy kicsit méltatlankodni is? Minden évben beszélünk régi szelepek, csatlakozók ajándékozásáról az Épületgépészeti Múzeum számára, de sajnos eddig ez nem történt meg. Igen, ez így van.

Ez kommunikációs hiba szerintem, mert sokszor beszéltünk már erről, de aztán mindig feledésbe merült. Úgyhogy ezt a témát újra előre kell vennünk. Az igazat megvallva nem sok kiszerelt, régi termékünk van, hiszen azok még mindig végzik a dolgukat.

De félre a munkával! Mi van veletek, a Marosi családdal? Hogyan sikerül egy felnőtt és két kamasz gyermeket féken tartani? Kettő közülük – ha jól emlékezem – már a pályaválasztása előtt áll. Nehéz tanácsot adni nekik?

Igen, gyakran próbálkozom az épületgépészet szépségeit odahaza felvázolni, jelenleg csak csekély sikerrel. A legidősebb fiam most végzős a középiskolában, ő van komoly pályaválasztás előtt, elég nehéz a kérdés, mert sok lehetősége van. A középső gyerekem tavaly kezdte el a gimnáziumot, ott azért még van egy kis időnk a pályaválasztásra, nála elsősorban a medicinás szakmák kerülnek előtérbe. A legkisebb gyermekkel, a kislányommal, még az általános iskolás éveket tapossuk.

Lassan belépsz a 11. vezetői évedbe és ez nem semmi! Így kicsit előretekintve, beavatnál bennünket a jövőbeli terveidbe, vágyaidba, elképzeléseidbe?

A jövőben egyértelműen láthatjuk, hogy a cégünknek mindenképpen bővülésre, új munkatársak felvételére lesz szüksége. Egyrészről az új termékek bevezetése miatt, mivel azok, ugyan az épületgépészeten belül, de picit más vonalon használhatók, mint az eddigi, hagyományos termékeink, másrészről a biomassza területén kell bővítenünk. Bár az elmúlt években itt az állami támogatás hiánya nagyon erőteljesen érezhető volt, de reméljük, hogy ez 2016-ban változni fog. A szerelvény oldalon is fejlődnünk kell, mert ott is vannak még kisebb lemaradásaink. Szeretnénk tovább haladni ezen a már 47 éve kitaposott úton.

Üzensz valamit a szaklapunkon keresztül?

A kollégáimnak sok jó üzletet, és kitartást kívánok, a szakmának pedig, hogy továbbra is tartsanak ki mellettünk, mert nálunk, a Herztől, minőségi termékeket tudnak kedvező áron vásárolni.

Pongrácz Lajos
főszerkesztő

A szerzõ egyéb cikkei:

  Lezártunk egy esztendőt, elkezdtünk egy újat
  Magyarország földrajzilag jó helyen van, az itt dolgozó munkaerő jól képzett, megállja a helyét
  Munka és sport nélkül nem lehet élni
  Figyelmeztető karácsonyi gondolatok
  Sohasem másolunk, csak újat alkotunk
  Számomra a Mart az élet

A szerzõ összes korábbi cikke >>

Eseménynaptár

Hirdetés
Kiadja a Média az épületgépészetért Kft.
Szerkesztőség és kiadóhivatal:
H-1112 Budapest, Oltvány u. 43. I/2.
Telefon: +36 (1) 614 5688
E-mail: kiado@magyarinstallateur.hu

 
Előfizetésben terjeszti a Magyar Posta Zrt. Hírlap Igazg.
Előfizetés és reklamáció: +36 (1) 767-8262
E-mail: hirlapelofizetes@posta.hu
 
 
elfelejtettem a jelszavam