belépés / regisztráció
2019. november 16. szombat
Aktuális lapszám

Szlogenünk „épületgépészet felsőfokon” üzenet a piac felé

„Az előző évben nem tudtam kedves meghívásodnak eleget tenni, ezért most kérdezlek a Gienger Hungária Kft. legnagyobb, évzáró ünnepségéről is, melyet hagyományosan közvetlenül karácsony előtt, és Pécsett rendeztek meg.” – fordulok Halmi Csabához, a hazai Gienger Csoport ügyvezető igazgatójához.

 

Az alkalom lehetőséget adott az elmúlt év értékelésére. Milyen gondolatokkal üdvözölted a megjelenteket, akik főleg az anyavállalat vezetői, a beszállítóitok és kereskedelmi partnereitek voltak?

Érdekesen kezdődött az ünnepség, mert én a főnökömtől, Bernd Schrödertől (az anyavállalat ügyvezetője) vártam volna egy összefoglalót az elmúlt 25 évről, de ez valamiért elmaradt. Általánosságban beszélt arról, hogy ennyi idő alatt mennyi mindent tanul egy kereskedő a vevőitől, a szállítóitól, vagyis ez idő alatt lényegében „felnőtté” válik. Ez történt velünk is 25 év alatt, felnőtté váltunk és nagyon komoly időszakokon lendültünk túl.

Milyen évet zártatok? A korábban bevezetett, egységes kereskedelmi és termékpolitikátok most is jól vizsgázott? Elégedettek voltak az anyavállalat képviselői az elért eredményetekkel?

Nyilván mindig azt mondják, hogy lehetne jobb is, de összességében szerintem jól dolgoztunk 2016-ban. Azok a korábbi döntések, amelyeket 2013 óta tudunk egységesen alkalmazni, mára beértek. Tehát jó évet zártunk, de lehetett volna nyilván jobb is.

Megvalósult a GC Online Plusz piacra dobása és mennyire váltotta be a hozzá fűzött reményeket?

Megtörtént, már ott van a piacon és részben ismerik is a vevőink, de a jövő feladata lesz, hogy jóval szélesebb körben terjesszük el a hírét. Nagyon pozitívak a visszajelzések a használóktól.

Ezért az első körben a 2016-ban GC Online Pluszon keresztül elért forgalmunkat minimum duplázni, vagy triplázni szeretnénk. A folytonosság, a rendszeresség nagyon fontos tényező ezen a területen. Folyamatosan ajánljuk a vevőinknek, hogy használják ezt a felületet, mert egy 0-24 órás raktárkészleti kontrollt látnak, így nem kell ránk, vagy a nyitvatartási időnkre várni.

Minden értékesítőnek kötelező ezzel az online felülettel foglalkoznia, de van egy kollégánk, aki kifejezetten ezt a programot tartja karban. Németországban már elkészült a program második verziója is, egy még jobb, még gyorsabb, még „felhasználóbarátabb” verzió, ezt persze nekünk még le kell fordítanunk magyarra, fel kell töltenünk a megfelelő képanyagokat, információkat. Ezért mi nem februártól fogjuk ezt alkalmazni, mint a német kollégák, hanem egy fél, vagy egy évvel később szeretnénk honosítani.

A GC Online Plusz programot kizárólag a regisztrált, vevőkóddal rendelkező vásárlóink tudják használni. Természetesen kell egy első regisztráció, amiben mi szívesen segítünk, ezt követően már működik mindenkinél, mert egy nagyon egyszerű programról van szó, akár egy okostelefonnal, vagy táblagéppel is könynyen lehet használni.

Mozgalmas évet zártatok tavaly, példaként említem, hogy az alapításotok 25. évét ünnepeltétek. Negyedszázadot sikerrel megérni nem semmi! Hány éve működik a cég a te kezed alatt? Mire vagy a legbüszkébb abből az időből és mi az, amit szívesen elfelejtenél?

Én 2007. január 1-jén vettem át a Gienger Pécs vezetését, ekkor még külön működött a Gienger Budapest is, és mint Gienger Hungária 2013. október 1-je óta létezünk. Vagyis a Gienger Hungáriába olvadt össze a korábbi Gienger Pécs és a Gienger Budapest.

Legbüszkébb talán a 2015-ös évre vagyok, mivel ez az összeolvadás nagyon sok feladattal járt. A 2013-2014- es évet szívesen elfelejteném, mert rengeteg komoly kihívást hozott az életünkben, aminek meg kellett felelni. Két más felfogású céget kellett öszszeolvasztani, ez azért nem volt egyszerű és voltak kellemetlen döntések is, amelyeket meg kellett hozni. Nagyon komoly szortiment átalakításon mentünk keresztül, meg kellett magunkat újra ismertetni a régi és az új vevőkörrel, el kellett nekik magyaráznunk, hogy mi már mások, innovatívabbak, rendszerben gondolkodók, rugalmasak, elérhetőek vagyunk, szakmailag két lábbal a földön állunk. Mindez nem volt könnyű, de azt gondolom, hogy sikerült. Ez csúcsosodott ki a 2015-ös évben, amikor hoszszú- hosszú évek után végre minden szempontból eredményes évet tudtunk zárni. Növekedtünk, megfeleltünk a tulajdonosi elvárásoknak, úgyhogy én nagyon büszke voltam a kollégáimra, nagyon jó érzés volt a cégben ügyvezetőnek lenni.

Szomorú esemény is köthető 2016- hoz, mert elhunyt Hauk Antal, a Gienger Kft. hazai alapítója, első ügyvezetője, akihez személyesen nagyon kötődtél.

Igen, és sajnos nem csak ez az egy szomorú esemény volt, hanem nem sokkal utána egy másik nagyon érthetetlen és megmagyarázhatatlan baleset kapcsán egy fiatal könyvelő kollégánkat is elvesztettük, ezért nekünk ez az év kétszeresen is szomorú volt. Nyilván nem lehet különbséget tenni halálesemény és halálesemény között, de Anti elvesztése nekem személyesen is nagyon fájt, mert rokoni szálak fűztek össze bennünket és tudjuk, hogy a szakmában milyen szerepet töltött be, ezért a teljes épületgépész szakmának is óriási veszteség volt a halála.

Az élet azonban nem áll meg, térjünk vissza ezért az üzletre! Valamikor régen már kérdeztem tőled, hogy miért érdemes a Gienger partnerének lenni? Most – pár év távlatából – mit felelnél erre?

A német szlogen az, hogy „épületgépészet felsőfokon”, ez üzenet a piac felé. Mi szeretnénk a legjobbak lenni, megszerezni azt a fajta piaci pozíciót, amit a német, cseh és lengyel kollégák már elértek. Ezért nekünk sokat kell tennünk, de mind szolgáltatásban, mind termékportfólióban, mind hozzáállásban azt a fajta szakmaiságot, amit elvár a piac, biztosítani tudjuk a vevőink felé és mindig próbálunk megújulni és új szolgáltatásokat is bevezetni, ilyen pl. a GC Online Plusz is. Ilyen programról én nem is tudok a piacon, talán hasonlók vannak, de pont ilyen nincs.

Úgy tudom, hogy nagy beruházásokba kezdtetek, mert új telephelyeket nyitottatok Budapesten és vidéken is. Igaz ez?

Igen, legutóbb Szegeden nyitottunk egy új telephelyet és még tervezünk további nyitásokat is. 2015-ben Tatabányán, 2016-ban Szegeden és most pedig Óbudán nyitunk egyet 2017 elején. Ez klasszikus Gienger lerakat lesz, ahol kizárólag napi szerelési (fűtés és szaniter) anyagokat fogunk készletezni. 350-400 m2-en egy kétfős lerakat lesz. Hogy miért éppen Óbudán? Mert próbáljuk lefedni a várost, ugyanis e téren nekünk elég nagy elmaradásaink vannak, de most már ott vagyunk a IX., XX. kerület határán, a Határ úton, és van egy boltunk a XIV. kerületben is. És ha egy négyzet alapú elrendezést nézel, akkor ez az óbudai lenne a telephelyeink harmadik sarka és a negyedik sarok, egy dél-budai lerakat is előkészítés alatt van. Így már lényegében le tudjuk fedni Budapestet, hiszen nagyon távol voltunk a kis- és közepes szerelők részére, nem jöttek át a mi kedvünkért a Határ útra. Ezzel a lefedettséggel a napi értékesítést szeretnénk helyben tartani.

Mi lesz a következő lépés? Miben töritek még a fejeteket?

Nagy terveink vannak, építeni fogunk egy új cégközpontot egy zöldmezős beruházás keretein belül. A helyszín még titok, mert még nem írtuk alá a papírokat, majd ha megszáradt a tinta az adásvételi szerződésen, akkor lesz publikus. A jelenlegi helyünk egyszerűen elavult, kinőttük, szükségünk van egy sokkal korszerűbb, nagyobb, modernebb telephelyre, központi raktárra, cégközpontra. A tulajdonosaink is támogatják ezt. Ebben az évben szeretnénk ezt a beruházást elindítani. Bízom benne, hogy már az első negyedévben megkezdődhet a kivitelezés előkészítése.

Összefügg ez azzal, hogy jól megy a cégnek? Egyébként milyennek találod a hazai épületgépészeti piacot? „Dübörög” az üzlet?

Összességében nagyon pozitívan látom a piaci környezetet. Nem tudom, hogy „dübörög-e”, mert a piac mindig lehetne jobb, de szerintem sok nagyon várt munka fog erre, vagy a következő évre áthúzódni. Mi azért többet vártunk volna a tavalyi évtől. Persze lehet, hogy a mi hibánk is, amiért nem valósult meg annyi megbízás, de most pozitívan látjuk az idei évet. A vevőinktől is és a szállítóinktól is növekedésre számítunk, ezért nekünk is növekednünk kell!

Szerinted hol sikeresebb a Gienger? Budapesten, vagy vidéken? Egyáltalán szét lehet ezt így választani?

Vannak olyan városok, ahol a piac legmeghatározóbb szereplői vagyunk, pl. Baja, Szekszárd, Székesfehérvár, vagy Pécs. De szerintem Budapesten vannak még mindig a legnagyobb tartalékaink. A projektpiacon még nagyon sok feladatunk van, ott tudunk leginkább növekedni. A térképen pedig vannak még olyan további városok is, amelyeket még szeretnénk meghódítani. Bízom benne, hogy a következő 5 évben ez is meg fog valósulni.

Evezzünk más vizekre! Mi újság a családodnál? Nagyok már a kislányok? Vagy talán már nem is olyan kicsi lányok…

A nagylányom 12 éves múlt, ő már nagyon kamaszodik. A kisebbik pedig szeptemberben kezdte az iskolát, úgyhogy ő még kicsi. De köszönjük szépen, jól vagyunk. Én ingázom Pécs és Budapest között, sokat utazom, úgyhogy nyilván a feleségem veszi ki a nagyobb részt a nevelésből. Ő most tanul, Szegeden jár egyetemre, stíluskommunikátor posztgraduális képzésen vesz részt.

Legutolsó beszélgetésünknél középtávú célként „egy hatékony és eredményes cég építése” szerepelt a vágyaid között. Hol tartasz most ennek a megvalósításában?

Éppen a múltkor beszélgettem egy-két kollégával, akik közül az egyik már nagyon régóta van a cégnél, a másik pedig az átmeneti időszakban érkezett. Megállapítottuk, hogy egy cég életében mindig meg kell küzdeni bizonyos problémákkal, mindig vannak új kihívások, de fényévekkel vagyunk attól, ahol 3-4 évvel ezelőtt voltunk és ebben mind a ketten egyetértettek. Szerintem jó úton haladunk, nyilván sok mindent kell még elvégeznünk, de azt azért elmondhatjuk, hogy a főbb csapásirányon már elkezdtünk haladni, tudjuk, hogy hova szeretnénk elérni és milyen úton.

Mit szeretnél 2017-ben elérni?

Azt, hogy mi is részesei legyünk a piaci növekedésnek, amit a szakma prognosztizál, legalább olyan arányban, mint amekkorát a piac növekedni fog. Ez a kereskedelmi elvárás. A cégfelépítéssel kapcsolatban pedig már év végére el kellene érni azt az állapotot, hogy tudjuk, hol és kivel fogjuk megépíteni az új központunkat. Ha ebbe a stádiumba eljutunk, akkor én már nagyon elégedett leszek.

Pongrácz Lajos
főszerkesztő

A szerzõ egyéb cikkei:

  Lezártunk egy esztendőt, elkezdtünk egy újat
  Magyarország földrajzilag jó helyen van, az itt dolgozó munkaerő jól képzett, megállja a helyét
  Munka és sport nélkül nem lehet élni
  Figyelmeztető karácsonyi gondolatok
  Sohasem másolunk, csak újat alkotunk
  Számomra a Mart az élet

A szerzõ összes korábbi cikke >>

Eseménynaptár

Hirdetés
Kiadja a Média az épületgépészetért Kft.
Szerkesztőség és kiadóhivatal:
H-1112 Budapest, Oltvány u. 43. I/2.
Telefon: +36 (1) 614 5688
E-mail: kiado@magyarinstallateur.hu

 
Előfizetésben terjeszti a Magyar Posta Zrt. Hírlap Igazg.
Előfizetés és reklamáció: +36 (1) 767-8262
E-mail: hirlapelofizetes@posta.hu
 
 
elfelejtettem a jelszavam