belépés / regisztráció
2020. december 5. szombat
Aktuális lapszám

Nagy erőkkel dolgozunk azon, hogy nálunk is az élvonalban legyen a KE KELIT

„A KELIT termékek már a 90-es évek elején megjelentek hazánkban, de igazi elterjedésük csak akkor következett be, amikor a MART is bekapcsolódott a forgalmazásába. Ez a folyamat 2006-ban rövid időre megszakadt, de pár év múlva a te személyes közreműködéseddel ismét keresett termék lett a magyar piacon!” Interjúalanyom Kaszab Gergely, a KE KELIT GmbH hazai képviseletének vezetője.

 

Kicsit merüljünk el a múltban! Én adtam egy rövid összefoglalást a KELIT termékek hazai forgalmazását illetően, de te belülről hogyan látod a múltat?

Először is szeretném megköszönni Papp István elődömnek, kollégámnak a magyarországi tevékenységét, hiszen ő volt az, aki itt majdnem 10 évig képviselte a KE KELIT céget. Sokan úgy emlékeznek rá, hogy ő maga volt a KE KELIT. Így ő teremtett meg egy olyan jó alapot, amivel ismét el lehetett kezdeni dolgozni Magyarországon. Néhány nagyobb cég ugyan nem ismerte ezt a márkát és az új, azóta alakult cégek sem tudtak sokat a termékekről, de összességében el lehet mondani, hogy a múlt egy nagy lökést adott a mostani tevékenységünknek.

Egy termék forgalmazását újrakezdeni a piacon nem egyszerű, ehhez tapasztalat, rutin és sok-sok pénz szükséges! Hogyan kerültél a képbe? Miként esett az anyacég választása rád?

18 évig dolgoztam a Würth-nél, ahol a nulláról felépítettük az építőipari és faipari üzletágat, aminek vezetője voltam 11 évig. A legjobb időkben több mint 80 fő dolgozott a kezem alatt, de a végén egy olyan helyzet alakult ki, ami miatt el kellett onnan jönnöm. Egy rövid pihenő után munkát kerestem és az egyik lehetőségem a KE KELIT volt, amely szeretett volna visszatérni Magyarországra. A nyelvtudásom, ennek a vevőkörnek az ismerete és vezetői tapasztalatom segített ahhoz, hogy ajánlatot kapjak a KE KELIT-től. Elfogadtam, mivel felépíteni, újraépíteni egy márkát mindig nagy lehetőség, ráadásul tisztán látszott, hogy újra magas minőséghez adhatom a nevemet, ami számomra az egyik legfontosabb szempont. 2012. július 1-jével kezdtük el a munkát a piac feltérképezésével, a versenytársak termékeinek megismerésével, telephely kialakításával, szakmai segédanyagok elkészítésével és üzleti terv megalkotásával. 2013 volt az első teljes üzleti évünk, mivel 2012. szeptember végétől voltak újra KE KELIT termékek Magyarországon.

Milyen stratégiával dolgoztatok kezdetben, hogy elkerüljétek elődjeitek kudarcát? Ráadásul belecsúsztatok a gazdasági, pénzügyi válságba, amikor az építkezések gyakorlatilag leálltak!

Válsága szerintem annak van, aki úgy érzi, hogy válság van. Ha kisebb a torta, akkor nagyobb szeletet kell belőle megszerezni. Pozitív gondolkodású vagyok, mindig nyerni szeretnék, olyan játéknak tekintem az értékesítést, amiben a jobb nyer. Véleményem szerint a többi „érvről” később általában kiderül, hogy csak üres kifogás volt. Szerintem a válság idején is vannak olyan technikák, amelyekkel előrébb lehet lépni. Azoknál a partnereknél kell sikert elérni, akiknél van munka. A nulláról pedig minden forgalom már győzelem. Egy olyan stratégiát találtunk ki, amivel 2013-ban az összes addigi magyarországi KE KELIT forgalmon túltettünk. Szerintem ez egy jó kezdet volt. Elkezdtük közvetlenül megkeresni a kivitelezőket, elindítottuk a közös munkát a Mart értékesítési hálózatával, az ott dolgozó kollégáknak oktatást biztosítottunk a KE KELIT termékekkel kapcsolatban. A Mart Mester Centrumaiban vevőnapokat szerveztünk, felvettük a kapcsolatot a különböző szakszövetségekkel, ott is oktatásokat tartottunk, szakfolyóiratokban szakmai cikkeket jelentettünk meg, mindezt már 2012 őszén. Egy pillanatig sem vártuk a csodát, hanem megkezdtük a cég szakmai felépítését Magyarországon.

Milyen segítséget kaptatok az osztrák anyavállalattól?

Kezdetektől fogva nagyon pozitív volt a hozzáállásuk. Ez egy családi vállalkozás és tudták, hogy beruházni kell ahhoz, hogy eredményt érjenek el Magyarországon, ugyanakkor kellően rugalmas, nincs úgy „agyonszabályozva”, mint egy nagy multi. Viszonylag szabad kezünk volt a stratégia felépítésében, és a költségek tekintetében is nagyvonalúak mind a mai napig, mert látják, hogy mire megy el a pénz és megbíznak bennünk. Egy év után a forgalmi számokkal megdöntöttük a KE KELIT Magyarországon töltött 10 évét, így látták, hogy jó irányba megy minden. Itt hagynak minket dolgozni!

Melyik most az ún. „zászlós terméketek”, amellyel a legnagyobb népszerűséget értetek el?

Az egyik, ami korábban is jól futott a KE KELIT-nél, a Kelen márkanévre hallgató polipropilén ivóvíz- és HMV-rendszerekben alkalmazott csőtípus, illetve a Ketrix, ami kifejezetten sűrített levegőre és hűtésre való, és szintén polifúziós hegesztéssel működik. Ezek a közkedvelt termékek a projekteken. A másik a távhő területén használt PEXa haszoncsövű, előszigetelt távfűtési csövünk, amelyet egyik napról a másikra tudunk – méterre pontosan – a Mart raktárából kiszállítani. Ebből a termékből az azonnali kiszolgálást mi teremtettük meg hazánkban, és minket követtek a régóta itt lévő konkurenseink. Az új szolgáltatással nagy versenyt indítottunk, ami a partnereknél örömöt okozott, de a versenytársaink nehezen viselik. A Ke Kelitre jellemző a fejlesztés, és mi is sok újat, szokatlant hozunk a partnereink kiszolgálásának érdekében. Mivel ezt ők nagyon pozitívan értékelték, így ezt feltétlenül folytatjuk. Ugyanígy a távhő területén vagyunk jelen a fém haszoncsöves (DN20-800) vezetékekkel. Egy viszonylag szűk szolgáltatói kör, kis tervezői, kivitelezői csoport dolgozik ezen a területen. Nem könnyű piac, de örömmel mondhatom, hogy Pécsett már sikerült egy közepes méretű projektet megnyernünk közbeszerzési pályázattal.

Milyen évet zártok 2014-ben és mire számítotok a következőben?

Ebben az évben csatlakozott hozzánk Kepe Arnold, aki a nyugat-magyarországi partnereinkkel tartja a kapcsolatot. Ő egy olyan kollégám, aki szeret kapcsolatot tartani a vevőivel, de ezzel nem lepett meg nagyon, hiszen ezt megelőzően 15 évig együtt dolgoztunk. Ezt az évet én úgy kezdtem, hogy szeretném megduplázni a tavalyi forgalmi számainkat, ehhez tudni kell azt, hogy 2013 volt a KE KELIT legsikeresebb éve Magyarországon. Még nem fejeztük be az évet, de úgy vélem, a legrosszabb forgatókönyv szerint is 70%-ot tudtunk fejlődni idén, de nem kizárt, hogy az én maximalista célomat is elérjük. Semmiképpen sem azt akartuk elérni, hogy világhírű versenytársaink külföldi központjaiból halljuk vissza, hogy miattunk nem fejlődnek Magyarországon, de ez a magyarázkodás is mutatja hírünket, teljesítményünket. A 2015. év forgalmi céljait még nem határoztuk meg, de megint nagyot szeretnénk ugrani. Van két-három terület, ahol biztosan előre fogunk lépni, mert rengeteg munkánk fekszik már pl. az előbb említett távhő szektorban, itt tehát mindenképpen robbanásszerű sikereket várunk. A másik két területről egyelőre nem nyilatkoznék, mert még előkészítés alatt vannak ezek a terveink és meglepetésnek szánjuk a piac szereplői számára.

A növekvő, sikeres értékesítés érdekében, melyik az a réteg az épületgépészek nagy családjában, amely a legfontosabb a számotokra?

Az egyik legfontosabb kör a néhány fő szerelőt foglalkoztató magánvállalkozások, amelyeket a Mart Mester Centrumain keresztül szolgálunk ki. A különböző KE KELIT bemutatókkal, rendezvényekkel tökéletesen tudjuk ápolni a kapcsolatot, a vevők alaposan megismerhetik a terméket, tanácsokat kérhetnek tőlünk. A másik partneri körünk a nagy projektek és a nagy cégek, amelyeket én régről jól ismerek. Elég szép sikereket értünk el a velük való együttműködésben, hiszen pl. a Takata miskolci üzemét, a Fradi pálya vízvezetékrendszerét, vagy az Alba Medical Hotel csővezetékeit szállítottuk nekik. Az áruellátásunk gyors, minden héten érkezik szállítmány Linzből, a Mart pedig raktárkészletet tart termékeinkből, úgyhogy jól ki tudjuk szolgálni a piacot. Nálunk nagyon fontos a minőségi szolgáltatás, így például bérgépekkel rendelkezünk, a kollégáim pedig a műszaki tanácsadásban tudnak segíteni.

Mekkora piaci részesedés elérésénél lennél elégedett mondjuk a 2015. évben?

A kollégáim és az én feladatom az, hogy kellő helyére kerüljön a KE KELIT Magyarországon, vagyis egy komoly, elismert, nagy márkaként tekintsenek rá, amely mindig valami érdekeset, újat alkot a magyar piacon. Egy kis történettel szeretnék párhuzamot vonni: az egyik családtagom egy Ferencváros feliratú pulóverben állt sorban Felvidéken, egy élelmiszer boltban, mire valaki azt mondta, „fáradjon előre, mert a Ferencvárosnak mindig az élen van a helye!” Ugyanezt gondolom a KE KELIT-ről is. Ha Ausztriában piacvezető, miért ne lehetne Magyarországon is előbb, vagy utóbb az? Nagy erőkkel fogunk azon dolgozni, hogy itthon is az élvonalban legyen a KE KELIT.

Rengeteget utazol, töröd magad a szakmai sikerek érdekében, de mi a helyzet a családoddal kapcsolatban? Mesélj magadról, a családodról!

A hétköznapok javarészt munkával telnek és este fél 9 előtt nem nagyon érek haza. A hétvégeken tudok a családdal és a barátokkal lenni. Két fiam van, akikre nagyon büszke vagyok. Zsombi 6 éves és ma már a zenehallgatás, bringázás talán jobban érdekli, mint a mesék. Ákos 13 éves, és mindene a foci, de jól is tanul. A párom Kati, óvónő, aki csodálatosan, türelmesen neveli a gyerekeket. Számomra a foci jelenti a kikapcsolódást, mint bérletes törzsszurkoló, járunk a barátaimmal Fradi meccsekre, ha tehetem külföldre is elkísérem a csapatot. Bár igazi budapestiként - amire büszke is vagyok - nagyon szeretem ezt a várost, de nyáron a Balaton az igazi. Van egy telkünk Széplakon, még a dédnagymamám vette. A mi házunk több mint 100 éves és tartozik hozzá egy nagy telek is, ami 50 méterre van a víztől. Egy remek füves tengó pályám is van, ahol kikapcsolódásként nyáron, néhány jó bor mellett, rengeteg meccset játszunk a haverokkal.

Terveid, vágyaid a közeljövőben?

A céggel kapcsolatban már említettem, hogy mit szeretnék: a cél a piac élvonalába kerülés. Szeretnénk radikálisan tovább fejlődni. Létszámfejlesztésben is gondolkodunk, amivel még jobb kiszolgálást nyújthatunk a partnereinknek. Tudjuk, hogy anyacégünknél is komoly beruházások zajlanak, például a távhőcsőgyártás területén. Ezzel a jövő tavaszi 20 millió € értékű fejlesztéssel a hátterünk még masszívabb lesz, így nekünk sincs más dolgunk, mint beleadni mindent, ami a „csövön kifér”.

Pongrácz Lajos
főszerkesztő

A szerzõ egyéb cikkei:

  Lezártunk egy esztendőt, elkezdtünk egy újat
  Magyarország földrajzilag jó helyen van, az itt dolgozó munkaerő jól képzett, megállja a helyét
  Munka és sport nélkül nem lehet élni
  Figyelmeztető karácsonyi gondolatok
  Sohasem másolunk, csak újat alkotunk
  Számomra a Mart az élet

A szerzõ összes korábbi cikke >>

Eseménynaptár

Hirdetés
Kiadja a Média az épületgépészetért Kft.
Szerkesztőség és kiadóhivatal:
H-1112 Budapest, Oltvány u. 43. I/2.
Telefon: +36 (1) 614 5688
E-mail: kiado@magyarinstallateur.hu

 
Előfizetésben terjeszti a Magyar Posta Zrt. Hírlap Igazg.
Előfizetés és reklamáció: +36 (1) 767-8262
E-mail: hirlapelofizetes@posta.hu
 
 
elfelejtettem a jelszavam