belépés / regisztráció
2020. december 2. szerda
Aktuális lapszám

Gondolatok egy szép díj körül

Aquanale – az uszodaépítő és wellness építő szakma egyik legfontosabb európai kiállítása Kölnben, amelyet kétévente rendeznek meg. Hosszú évek óta a magyar szakma is képviselteti magát kiállítóként és természetesen számos magyar szakember keresi fel a rendezvényt technikai újdonságokért, új kapcsolatokért.

 

2015 azonban mást is hozott Magyarországnak: az uszodaépítő szakma egyik jeles képviselője, a Hydropolis Kft. tulajdonosa, Kalota Géza úr első díjat nyert tényleg gyönyörű medencéjével az EuroSpa-PoolNews.com által szervezett “iPool2015, The 1st International Pool Competition on the Internet” (iPool2015, az Első Nemzetközi Medence Verseny az Interneten) pályázaton. A Hydropolis ezzel a medencéjével 2015-ben már nyert díjat: első helyezett lett a Magyar Uszodatechnikai Egyesület és a Magyar Fürdőszövetség által meghirdetett „Év medencéje pályázat” magánmedence kategóriában.

Az Aquanale hosszú évek óta ad helyet a különböző medence szépségverseny pályázatoknak. Rendszeresen itt adják át a német Uszodaépítő Szövetség, a BSW által meghirdetett verseny díjait, és két évvel ezelőtt ugyanitt vehették át díjaikat az Európai Uszoda és Wellness Építők Szövetsége, az EUSA által meghirdetett első európai „Év Uszoda Pályázat” nyertesei is.

Idén bővült a pályázatok sora az interneten megjelenő EuroSpa-PoolNews versenyével, melyet 2015 márciusában immár negyedszer hirdetett meg a kiadó, idén először internetes szavazás formájában. A kétfordulós pályázatra bármilyen medencével lehetett jelentkezni szeptember 5-ig, egy-egy medencéről legfeljebb öt fényképpel. Az első körben a legtöbb szavazatot kapott pályázatok közül országonként kiválasztottak egy-egy pályázót, és tőlük már csak 2-2 képet tettek fel az internetre szavazásra. A második forduló, egyben a döntő szept. 10 és okt. 10 között zajlott. Szavazni a világ bármely részéről lehetett és a legtöbb szavazatot elért pályázók kapták az első, a második és a harmadik díjat.

A résztvevő országok Amerikai Egyesült Államok, Ausztrália, Belgium, Cseh Köztársaság, Egyesült Arab Emirátusok, Franciaország, Hollandia, Magyarország, Marokkó, Németország, Olaszország, Qatar, Spanyolország és Venezuela voltak.

A elért szép eredmény után megkérdeztük Kalota Géza urat, meséljen az előzményekről: hogyan jutott eszébe indulni a versenyen, milyenek voltak a benyomásai, tapasztalatai, mi volt a nyereménye és milyen volt a díjátadás ceremóniája.

„Miután idén áprilisban sikerült a MUE és Magyar Fürdőszövetség által meghirdetett magyar Év medence 2015 pályázaton a magánmedence kategóriában az I. helyet megnyerni, gondoltam, hogy ha ismét meghirdetik az EUSA Év Medence pályázatot, jelentkezem a versenyre. Ezért kezdtem nézegetni az EUSA honlapját, és véletlenül találtam meg ezt a hirdetést. Az EuroSpaPool News online újság hirdette meg negyedszer – első alkalommal online formában – az év legszebb medence pályázatot kivitelezők részére, amelyre bejelentkeztem és nagy örömömre megnyertem.

2015. október 10-én éjfélkor a mi cégünk 454 szavazattal győzött, maga mögött hagyva a francia Renaisens Piscines céget, amely 438 szavazattal lett második és a harmadik helyezést elérő spanyol Nedapoolt.

Az első díjat Didier Cassini tervezte az Opiocolornál, amely egy üvegmozaikból készült doboz, benne egy iphone telefon, illetve egy egyéves hirdetési lehetőség 10.000 euró értékben az EuroSpa-PoolNews, illetve a PiscineSpa.com újságokban. A II. helyezett 8.000 euró értékében, a III. helyezett 6.000 euró értékben hirdethet egy éven keresztül.

Az ünnepélyes díjátadás az Aquanale-n 2015. október 28-án, délután 5 órakor történt a Német Uszodaépítő Szövetség, a BSW standján.

Az Aquanale Uszoda, Wellness kiállítás a legnagyobb uszoda kiállítás Európában, amelyet kétévente rendeznek meg Kölnben. Úgy vélem, hogy Magyarországnak és a MUE-nak is a magyar vállalkozók elismerését jelenti, hogy egy magyar cégnek sikerült az I. díjat elnyernie a medencéjével.

Az egyéves hirdetési lehetőséget nem szeretném egyedül kihasználni, partnereimmel, akik részt vettek a díjazott medence építésében, együtt szeretnénk hirdetni az említett újságokban, amely állításuk szerint a legtöbb európai országban megjelenik.

Hozadékként már a következőket érzékelem: új felkérést kaptam egy fürdő bővítésére, illetve egy magánmedencére is adtam ajánlatot. Úgy vélem, sokat jelent ez az elismerés a munkám jövőjének szempontjából.

Ha már ebben a szaklapban a véleményemet kérdezik, nem állhatom meg néhány, az uszodaépítésre vonatkozó kritikai megjegyzés megtételét:

  • 18 cm vízzáró vasbeton falakat is beterveznek az építészek, pedig min. 25-30 cm kellene –a víz alatti világító testeket sokszor nem lehet elhelyezni a vékony falban,
  • a statikusok nem veszik figyelembe a gépészeti terveket – az egyeztetés teljes hiánya, pl. 30 cm vasbeton lemezben a 150-es cső szinte átvágja a medence fenekét,
  • a csöveknél meg kell vastagítani a vasbeton lemezt és a vasalást nyírásra tervezve vasalni,
  • pince oldalfalba beépítik a medence egyik oldalát, a másikat pedig a termett talajra helyezik, így az másként fog süllyedni,
  • Németországban a vízoldali betontakarás 5,5 cm, nálunk max. 3 cm, de találkoztam 2 cm-essel is.”

***

A győztes Hydropolis Kft. medencéje
A második helyezett Renaisens Piscines (Franciaország)
A harmadik helyezett Nedapool (Spanyolország)

Takács Gábor
MUE, elnök
A.S. Hungária

A szerzõ egyéb cikkei:

  Speciális szárítási feladatok
  Magyar Uszodatechnikai Egyesület, 2012-2013

Eseménynaptár

Hirdetés
Kiadja a Média az épületgépészetért Kft.
Szerkesztőség és kiadóhivatal:
H-1112 Budapest, Oltvány u. 43. I/2.
Telefon: +36 (1) 614 5688
E-mail: kiado@magyarinstallateur.hu

 
Előfizetésben terjeszti a Magyar Posta Zrt. Hírlap Igazg.
Előfizetés és reklamáció: +36 (1) 767-8262
E-mail: hirlapelofizetes@posta.hu
 
 
elfelejtettem a jelszavam