belépés / regisztráció
2020. december 2. szerda
Aktuális lapszám

Fontos az alázat a termék, a partnerek és a piaci szereplők felé

„Ismeretségünk jó 10 évre nyúlik vissza és bár az utóbbi években a feladataid többször is változtak, a kapcsolatunk szerencsére megmaradt. Talán ennek is köszönhető, hogy most itt ülünk egymással szemben és közösen soroljuk fel életutad fontosabb állomásait, elérkezve a jelenlegi pozíciódig, a Bosch Rexrothból kivált AVENTICS vállalat magyarországi kereskedelmi vezetője lettél.” – kezdem a múlt emlegetését Hegymegi Istvánnal.

 

Kezdjük az elején, hol és mikor végeztél? Milyen munkahelyeid voltak eddig?

Elsőként, akármilyen meglepő is, pedagógusként végeztem, ami azért hasznos a számomra, mert a mindennapi életben és a munkám során sokszor tudok az akkor megszerzett tudásból építkezni. Nagyon sok helyzetben kell úgy viselkednem, mint egy tanár, egy pedagógus.

A második diplomát a Gépipari és Automatizálási Műszaki Főiskolán szereztem meg Kecskeméten, mint műszaki menedzser. Szükségszerűnek tartottam egy olyan képzés elvégzését, amely teljesen egybevág a területtel, ahol a mai napig is dolgozom. Az első igazán jelentős munkahelyem, amit nagyon fontosnak és mérföldkőnek is tartok az életemben, a Robert Bosch vállalat volt 1999-ben, ahol területi képviselő, értékesítő lettem. Itt gyorsan beletanultam az épületgépészet rejtelmeibe. Három évig voltam ebben a pozícióban és büszke vagyok rá, hogy még az év értékesítője címet is elnyertem. Rengeteg újdonságot és helyzetet hozott ez a munka, hiszen akkor még felfutóban volt a piac. Majd, amikor 2003-ban az első törés jött a vállalat életében, kipróbáltam magam a magánszférában. Ez egy nagyon tanulságos időszak volt számomra, mert a multinacionális kultúrát tudtam összehasonlítani a privát szférával. 2004-ben azonban újra csatlakoztam a Bosch csapatához, először, mint „key account manager”, a cég legfontosabb vevőivel való kapcsolattartás volt a feladatom, majd egy gyors váltás után, 2005-ben lettem ugyanitt értékesítési vezető. 2011-ben felkérést kaptam egy – korábban a Boschnál dolgozó – kollégától, aki a Johnson Controls Internationalhez csábított el, ahol egy újjáalakuló értékesítési csapatot kellett összekovácsolnom. Ez szintén rövid, de igen intenzív időszak volt az életemben, nagyon kemény, küzdelmes munka, de ismét pozitív élményeket, tapasztalatokat tudtam szerezni. 2013 elején csatlakoztam a Bosch Rexroth csapatához, ahová a pneumatika üzletághoz kerestek kereskedelmi vezetőt. Azóta itt vagyok az immár AVENTICS Hungary névre keresztelt vállalatnál és egy komoly változássorozat menedzsereként dolgozom a mai napig.

Azonnal elfogadtak a cégnél, vagy meg kellett győzni őket?

Múlt év januárjában történt, hogy először benyitottam hozzájuk, mint kívülről jövő kolléga, de mégiscsak azzal az előnnyel, hogy a „boschos” tapasztalatok miatt nem kellett megtanulnom a cég belső működési szabályait, elvárásait. A kollégáimmal egyesével leültem és elbeszélgettem, ki honnan jött, hol van és hová tart. Hivatalosan 11 fő jelenti a csapatot, de hosszú távon 10 fővel gondoljuk azt, hogy az értékesítési elvárásokat teljesíteni tudjuk.

Az AVENTICS Hungary Kft. története egyébként már 1967-ben elkezdődött az egri Finomszerelvénygyárral és a kollégák jelentős része emlékszik erre az időszakra. Több márkanév is megjelent az életükben ezután: Mecman, Mannesmann, Rexroth. Sok változáson mentünk át, de egy dolog mindig változatlan maradt, az a knowhow, ami Egerben mindig is volt. Ez megtalálható a termékminőségben, fejlesztésben, a pontosságban, sőt folyamatosan volt valami plusz hozzáadott érték, ami az új tulajdonoshoz kötődött. Ez most sincs másképp! A Triton Partners is egyértelműen kinyilatkozta, hogy támogatni és fejleszteni kívánja az üzletágat. Nem csak a profitot látja, de jelentős összeget kíván a fejlesztésre is fordítani. Ez a múltban is így működött, ami a portfóliónkon is megmutatkozik, hiszen nagyon széles skálán mozgunk, széles alkalmazási területeken: hajózás, haszongépjármű-gyártás, fogazott láncok, a pneumatika a hengereivel, szelepeivel és egyéb komponenseivel. Az AVENTICS vezetése ezt a négy területet fogja kiemelten támogatni. A hajózás ugyan Magyarországon nem releváns, de az ipari automatizálás kiemelten támogatandó terület: az autóiparban például, vagy a csomagolástechnika terén kiváló eredményeink vannak.

Én kiváló termékértékesítő szakembernek ismertelek meg, mindazokkal a tulajdonságokkal bőven ellátva, ami ehhez a tevékenységhez szükséges. Te mit tartasz az erősségednek?

Egyértelműen az emberekkel való kommunikációt, az emberek megnyerését, motiválását. Illetve, ami számomra még érték a mindennapi életben, az az alázat a termék, a partnerek, a beszállítók és minden piaci szereplő felé. Szerintem ezt a hozzáállást a családból hoztam magammal.

Néhányszor összecsaptak a fejed felett a hullámok, bizonytalanná vált a környezeted, de minden alkalommal sikerült előre lépned. Hogyan történt ez a mostani pozícióddal kapcsolatban? Mire is vállalkoztál itt tulajdonképpen?

A mostani pozíciómra egy nagyon tiszta ajánlatot kaptam a cégvezetéstől. A kiszervezést, eladást és egy új cég alapítását kellett végigvezényelnem kereskedelmi oldalról, megőrizve a partnerek, és természetesen a munkatársaink hitét, bizalmát. A fő feladat az volt, hogy ez mind zökkenőmentesen menjen végbe úgy, hogy a vevők ebből semmit ne érezzenek. A változásról természetesen tájékoztatást adtunk a számukra, de a legfontosabb, hogy ők bármilyen igénnyel jelentkeznek, a termékhez megfelelő áron, minőségben és időben jussanak hozzá. Ez alap célkitűzés és véleményem szerint az AVENTICS ennek meg is tud felelni.

Felelősségteljes pozíciót vállalni még manapság is nagy kockázat, hiszen egyik oldalról ott a szerény piaci környezet, a másik oldalon pedig a tulajdonosi elvárások. Hogyan érzed, tudsz ennek megfelelően helyt állni? Meddig tart a tulajdonosi türelem?

A türelem valóban kulcsszó. Nagyon sok türelmet és bizalmat kaptam a csapat kiépítésére is, hiszen több munkatársunk is nyugdíjba vonul az év végén. Szerencsére lehetőséget kaptam, hogy új, fiatal kollégákat integráljak a csapatba úgy, hogy még igazán elvárást sem kellett támasztanom a munkájuk iránt. Egy több mint egyéves tréningprogramon vehettek részt, amikor csak tanultak, külföldi képzést és műhelygyakorlatot kaptak, tehát megismerhették a vállalat minden rezdülését, legyen az termék-, vagy logisztikai, beszerzési ismeret. Fontos tudni, hogy ők már mind elkötelezett fiatalok, ugyanis hetedik éve zajlik Egerben az AVENTICS Pneumobil verseny a Bosch Rexroth támogatásával, ahol sűrített levegővel hajtott járgányokkal versenyeznek az egyetemisták, és ők ott edződtek, tanultak. Az idei évtől fokozatosan mennek ki az ügyfelekhez, kezdenek önállóan dolgozni. Természetesen már árbevételi célokat is megfogalmaztunk feléjük, viszont nem állnak még nyomás alatt, inkább az első sikerélmények megszerzése a fontos. Azt szeretném, hogy legyen sikerük azzal, hogy mint kezdő mérnököket, a vevők szeretettel és tisztelettel fogadják őket.

Ha mint az egykori értékesítőt kérdeznélek, hogyan hívnád fel leendő partnereitek figyelmét a termékeitekre és az azzal kapcsolatos szolgáltatásokra?

Nagy lehetőséget kaptunk azzal, hogy a vállalatunk életében egy cégcsoporton belüli értékesítés zajlott le tavaly június 1-jével. Szeptember 16-án pedig bejelentettük, hogy ezt az önálló, kiszervezett üzletágat megvásárolta a Triton Partners német-skandináv befektetői csoport. 2014. január 1-jétől ez a cég már önálló lábakon állva folytatja tevékenységét. Nagyon szerencsés helyzetünk van Magyarországon, hiszen egy hosszú múltra visszatekintő, kiváló teljesítményű gyártóbázis van mögöttünk, ahová mi egyik napról a másikra kerültünk. Itt megkaptunk minden háttértámogatást (pénzügy, logisztika, beszerzés stb.), ami egy új cég életében fontos és szükséges. Kiváló az együttműködés a gyárunkkal, de azon belül mi önállóan mért, minősített profit centerként működünk. Azt mondanám a kollégáknak, hogy a mindennapi munkában kaptunk egy olyan lehetőséget, ami teljesen rendhagyó: óriási tradícióval bíró termékcsaládokat kell a piacra vinnünk egy vadonatúj márkanévvel. Az új AVENTICS márkanévvel kívánunk minden célcsoportnál kopogtatni.

Milyen forgalmi számadatokat tűztek ki eléd célul?

A konszolidált számainkat igazából most kezdjük el megtanulni, ugyanis eddig egy négy üzletágat vivő vállalatnak, a Bosch Rexrothnak voltunk az egyik része. Az idei év lesz az első, amikor megmutathatjuk, hogy azzal a számmal, amit most produkálni fogunk, hol a helye az AVENTICS-nek. Nekem van egy álmom, hogy Magyarországon újra a top kategóriába kerüljünk vissza, jelenlegi forgalmunk három éven belüli megduplázásával. Egyik nagyon fontos célunk, hogy minél több ügyfélhez jussunk el személyesen, ezzel még gyorsabban reagálva az igényeikre.

Bár az ismeretségünk már sok éves, de rólad személy szerint csak keveset tudok. Beavatnál bennünket a magánéletedbe? Hogyan élsz, család, szabadidő, hobbi?

18 éve élek házasságban a feleségemmel, aki pedagógusként dolgozik, van egy 13 éves tinédzser lányom, akivel a szabadidőm nagy részét töltöm. Kecskeméten élek, így nagyon sok időt töltök utazással, de igyekszem ezt természetesen hasznossá tenni. Azt szeretem a legjobban, amikor le tudok ülni kicsit a barátaimmal, akik teljesen érintetlenek a szakmát tekintve, ezért egy jó üveg bor mellett tudunk az élet nagy dolgairól beszélgetni. Nekem ez a kikapcsolódás. Ha még ezen kívül is van egy kis szabadidőm, akkor szeretem megismerni a környező országokat, lehet ez akár Horvátország, Csehország, Olaszország stb.

Terveid, vágyaid a közeljövőben (család, munkahely stb.)?

A család tekintetében fontos, hogy minél hosszabb, nyugalmas légkörben tudjunk együtt élni. A munkában nagyon sok tervem van még. Az a több mint egy év, amit eltöltöttem ebben a pozícióban éppen csak belépő volt. Rengeteg feladatot látok magam előtt, nagyon jól érzem magam a bőrömben, a kihívás motivál, nagyon sok új ismeretet ad és a gazdasági mutatók is jók, tehát van bőven munkánk, hiszen a pneumatikára mindig szükség lesz.

Pongrácz Lajos
főszerkesztő

A szerzõ egyéb cikkei:

  Lezártunk egy esztendőt, elkezdtünk egy újat
  Magyarország földrajzilag jó helyen van, az itt dolgozó munkaerő jól képzett, megállja a helyét
  Munka és sport nélkül nem lehet élni
  Figyelmeztető karácsonyi gondolatok
  Sohasem másolunk, csak újat alkotunk
  Számomra a Mart az élet

A szerzõ összes korábbi cikke >>

Eseménynaptár

Hirdetés
Kiadja a Média az épületgépészetért Kft.
Szerkesztőség és kiadóhivatal:
H-1112 Budapest, Oltvány u. 43. I/2.
Telefon: +36 (1) 614 5688
E-mail: kiado@magyarinstallateur.hu

 
Előfizetésben terjeszti a Magyar Posta Zrt. Hírlap Igazg.
Előfizetés és reklamáció: +36 (1) 767-8262
E-mail: hirlapelofizetes@posta.hu
 
 
elfelejtettem a jelszavam