belépés / regisztráció
2020. december 5. szombat
Aktuális lapszám

Egy szolgáltatónak a piac igényeit kell lesni és azokat kielégíteni

Az előző beszélgetésünket azzal a kijelentéseddel fejeztük be, hogy „A fejlődés és a változások követése nagyon fontos a mai világban”. Nos, e gondolat aktualitása, úgy érzem, hogy ma is helytálló a CLH csoportnál… – kezdem a beszélgetést Udvarhelyi Csabával, a Klímaszerviz Kft. vezetőjével.

 

Lassan negyedik éve vagy ügyvezetői beosztásban, ezért ki más, ha nem te tudnál átfogó képet adni arról, hogy milyen átalakulási folyamatok zajlottak és zajlanak ma is a CLH-nál?

Én a CLH átalakulási folyamatainak egy szűkebb keresztmetszetét látom át, elsősorban azt, ami a klímaszervizhez tartozik. A folyamatosságot és a fejlődést megtartottuk, mert ezt a piac el is várja és nekünk is elemi érdekünk, hogy kövessük a technikai változásokat. A technológiával próbálunk együtt élni, együtt haladni, ami egyre nehezebb, mert ezen a téren igen gyorsan fejlődik minden és az utóbbi évek azt bizonyítják, hogy aki nem követi a változásokat, nagyon hátrányos helyzetbe kerül. A cég nagysága és szervezeti felépítésének lekövetése már egyre könnyebb elektronikus formában, ha alkalmazzuk a modern informatikai eszközöket is, tehát nem csak a hűtés- és klímatechnikai oldalon kell fejlődni, hanem az informatikai kommunikáció piacán is szükséges egy jelentős együttélés a mai kor technológiájával. Ez a kettőség adja most a legtöbb feladatot nekünk. Azt látom a piacon, hogy a szakmai fejlődéshez egyre nehezebb a hazai, fiatal, életerős, dolgozni vágyó és szakmailag hozzáértő kollégák megtalálása, pedig ez fontos, mert a fiatalok hozzák az új technológiát, a tudásvágyat, az informatikai tudást, ezáltal a cég életébe a dinamizmust. Ezért az elmúlt időszakban már olyan irányt vettünk, hogy a saját kollégákat az iskolákkal együttműködve kineveljük, mert az új szerelő korosztály megtalálása most egy új prioritást kapott.

Mennyire érintik az új történések a klímaszerviz háza táját és közvetlenül a te személyedet?

Abban a szerencsés helyzetben vagyunk, hogy a főbb szakmai irányokat a szervizben teljes egészében el tudjuk dönteni. Különböző érvek és szakmai tapasztalatok alapján próbálunk közös döntésekkel irányt meghatározni. Ebbe nem igazán szól bele más, hiszen ez a szolgáltatói piac, a szervizelés és a karbantartás, javítás egy speciális terület, külön üzletág. Természetesen a cél az eredményes termelés és a nyereségesség, de a kettő szerintem egy szolgáltatási piacon nagyon össze is függ. A napi feladatok már inkább gyors reagálású, fiatalosabb problémamegoldást követelnek meg. Mivel sokan vagyunk, elég nagy szerviznek mondhatjuk magunkat, szerintem ennek a hajónak az útirányváltása nem egyszerű, mert nagyon sok tudást, információt kell közölni sok emberrel. Ez egy külön feladat a téli-őszi időszakban, mert ilyenkor kicsit csendesebb időket élünk, ilyenkor készülünk fel a következő, tavaszi-nyári időszakra.

Milyen évet zártok? Elégedett lesz az anyavállalat a nyereségetekkel?

A 2016-os évet még nem zártuk le, de várhatóan megfelelünk az elvárásoknak, bár talán kisebb mértékben, hiszen az idén elég sok olyan feladat volt a cégünk életében, ami hátráltatta a napi tevékenységet: a költözés, az új telephely kialakítása Biatorbágyon, az ottani tevékenység megszervezése. A szezon közepén költöztünk át, így ez a szezonunk egy kicsit megszenvedte ezt és kicsit érződik az eredményességen is, hiszen meg kellett osztanunk a figyelmünket, az erőforrásainkat. Ráadásul még bizonyos hatásköröket is átvettünk a szétváláskor praktikus okok miatt, ezért a büdzsé is változott. Úgyhogy egyelőre egy vegyes pénzügyi évet látok magam előtt és mi is kíváncsiak vagyunk az eredményre.

Múltkor az mondtad, hogy a sikeres tevékenységetek egyik fő alapja az igen nagy tapasztalattal rendelkező szakembergárda, amely mögöttetek áll. Változott ez az átszervezések miatt?

Számomra mindenképpen pozitív visszajelzés volt, hogy az állományunk ezt a költözést a lehető legkisebb emberi és kollegiális veszteséggel vitte véghez. A fizikai állományunkat eddig is az állandó mozgás jellemezte, így őket érintette a legkevésbé a költözés. Sajnos, akik Pesthez kötődtek és nem tudnak átjárni Dél- Budán túlra, ők emiatt elköszöntek tőlünk és helyettük új kollégákat vettünk fel. Bár az ő betanításuk hónapokba tellett, ezen kívül komolyabb változás nem volt nálunk, a kollégák kitartottak a koncepció, a szakmaiság és a szerviz mellett, legyen az Pesten, vagy Biatorbágyon.

Egyébként az új vezetőség vázolta előttetek, hogy mit vár tőletek rövid és hosszú távon?

Igen, elég egyértelműen megadták, hogy milyen szakmai elvárásaik vannak, a büdzsét és a pénzügyi kereteket illetően. Mi ezeken belül tudunk mozogni, de különösebb napi felső irányítást nem igényel a szerviz, hiszen ennek a szakmai oldalát nekünk kell lefedni, a pénzügyi-gazdasági részét pedig az elmúlt idők alapján már megtapasztaltuk, hogy miként működik. Most az új helyszín, az új feltételek miatt kicsit igazítottunk is a büdzsén, mert új költségeink keletkeztek. De én úgy látom, hogy közös együttműködés van, támogatnak minket. Ez az év minden szempontból a változás éve, össze kell csiszolódnunk. A 2017-es évnek már stabil helyzetűnek kell lennie, ahol már nem fordulhat elő semmilyen váratlan esemény, csak a munkára fogunk összpontosítani. Kell egy tisztán munkával teli évet futni és akkor újra le lehet mérni, hogy mit bír a szerviz.

Milyennek ítéled meg a piacot? Milyen a munkaellátottságotok jelenleg?

A piacon van igény a karbantartási, javítási tevékenységre, egyre jobban elismerik azt a szakmai munkát, amit le kell raknia egy klíma-, légtechnika- vagy gépészeti rendszer szerelőnek. Azt gondolom, hogy az épületgépészet területén jelenlévő szolgáltatásokat is jobban tolerálja a piac, részben azért, mert keresletfelhajtó ereje lett, hiszen nagy a hiány szakemberekből. A jó szakembereket, a minőségi munkát végző cégeket keresik a piacon és a kontármunkáknak most már talán nincs releváns értéke. Viszont még mindig nagyon árérzékeny a hazai piac, úgyhogy nagy a verseny. Ezért, aki olyan technológiákat, tudást tud behozni, amivel olcsóbbá tudja tenni a karbantartást, azt jobban elfogadják, vagy könnyebben megbízzák a megrendelők. De persze vannak márkahűek, márkához kötődő szakmai tevékenységek is.

Szaklapunk oldalain üzenhetsz a versenytársaitoknak, akik gyanítom, nagy érdeklődéssel figyelik a nálatok történteket.

A konkurenciával próbálunk együtt élni, jó szakmai kapcsolatot fenntartani. Az az üzenet, hogy vagyunk, és nem szeretnénk kisebbek lenni! Próbáljuk cégünket megkerülhetetlen tényezőként pozícionálni a karbantartási, szolgáltatási piacon. Természetesen a mi feladatkörünk azokat a munkákat elvégezni azokon a berendezéseken, amelyeket a CLH cégcsoport telepített, de mi alapvetően tiszteletben tartjuk a piaci konkurenseink igényeit is. Ha az együttműködés, a korrekt piaci verseny, a közös szakmai gondolkodás a másik oldalon is működik, akkor azt gondolom, hogy a hazai piac még ennél sokkal több jó szolgáltató céget is elbír.

Mit kell teljesíteniük a kollégáidnak, annak érdekében, hogy esténként nyugodtan hajthassák le a fejüket, és hogy jó legyen az álmuk?

Én alapvetően maximalistának tartom magam, bár a kor azért hoz magával bizonyos toleranciát, de az a tapasztalatom, hogy kell egy fajta szigort és szakmaiságot tartani. A hozzáállás nálam perdöntő. Én azt gondolom, hogy meg lehet mindent javítani, meg lehet mindent tanulni, ha az ember akarja. Azt viszont nagyon rosszul viselem, ha valaki trehány, vagy lusta, és ez a későbbiekben visszaüt, mert például még több hibát generál a javításnál. És teljesen mindegy, hogy kinek kell korrigálnia, a tetőn dolgozónak, vagy az íróasztalnál ülőnek, a megrendelők egyben nézik a szolgáltatást, a céget. Mindennek stimmelnie kell és mindenkinek ezért kell dolgoznia! Ehhez szükség van a jó csapatmunkára, de ugyanakkor mindenkinek a saját munkáját kell a legjobban elvégeznie.

Különben te jól alszol? Esetleg éjszakánként is adódik mérlegelni való?

Én meglepően rosszalvó vagyok, alapvetően 4-5 órákat alszom, ami nem feltétlenül jó, de már hozzászoktam. Sokat gondolkodom, és azt tapasztalom, hogy nem lehet lerakni a munkát délután 4-kor. Szeretek este a csöndben, teljes nyugalomban elgondolkodni, néha a kollégák legnagyobb bánatára, mert ilyenkor még fejlesztési ötletek is eszembe szoktak jutni, de én abban hiszek, hogy az ember örökké dolgozik, tanul, fejlődik, ezért mindig jár az agyam.

Áttérve a magánéletedre, szívesen kérdeznélek itt is a változásokról. Mi történt az elmúlt esztendőben az Udvarhelyi családnál?

A családi hátterem szerencsére stabil, néha ugyan megpróbálnak abban megfékezni, hogy ne merüljek el annyira a munkában, mert azért kell egy kis kikapcsolódás is. A sport az idei évben kicsit hátrébb szorult a költözés és a rengeteg plusz feladat miatt, de ezt megpróbálom helyreállítani a jövő évben. Azért persze volt némi sport és nyaralás is, úgyhogy nem mondtam le teljesen a szabadidőmről, csak most mindenből kicsit vissza kellett venni. A nagyobbik fiam már dolgozik, a kisebb még tanul, és egy sportgimnáziumba jár. A hobbim maradt a triatlon és az utóbbi időben az asztalitenisz. Ez utóbbit próbáljuk céges szinten is visszaállítani, mert korábban télen, pénteken, a munka után többször játszottunk.

Mire vagy büszke az elmúlt esztendőből? Mi az, ami a te nevedhez fűződik?

Arra vagyok büszke, hogy egy nagyon jó csapatban dolgozhatok. Ez régen is így volt és most is így van. Jó, hogy ezt a társaságot sikerült egyben tartanom, ezt egy nagy sikernek értékelem. Másrészt pedig az a fejlesztési irány, amiben haladunk, hosszú távon meg fog térülni. Ötletelni és az ötleteket megvalósítani, ez inkább az én feladatom, az én „agymenésem”. Az, hogy még mindig növekedési pályán van a szerviz, ez a csapat erejét mutatja. A magánéletben pedig elmondhatom, hogy volt egy nagyon jó triatlon versenyem, amire nagyon jólesően gondolok vissza.

Álmaid, vágyaid? Elérendő célkitűzések a magánéletedben és a munkahelyeden?

A cégben egy olyan nyugodt és baráti munkahelyet, környezetet szeretnénk létrehozni, hogy a szakmai gárda és mindenki, aki nálunk dolgozik, mind anyagilag, mind pedig erkölcsileg megbecsülve érezze magát. A magánéletben pedig az lenne talán a legjobb, ha nem lenne változás. Az egészség, a gyerekek, az emberi kapcsolatok itt a legfontosabbak.

Pongrácz Lajos
főszerkesztő

A szerzõ egyéb cikkei:

  Lezártunk egy esztendőt, elkezdtünk egy újat
  Magyarország földrajzilag jó helyen van, az itt dolgozó munkaerő jól képzett, megállja a helyét
  Munka és sport nélkül nem lehet élni
  Figyelmeztető karácsonyi gondolatok
  Sohasem másolunk, csak újat alkotunk
  Számomra a Mart az élet

A szerzõ összes korábbi cikke >>

Eseménynaptár

Hirdetés
Kiadja a Média az épületgépészetért Kft.
Szerkesztőség és kiadóhivatal:
H-1112 Budapest, Oltvány u. 43. I/2.
Telefon: +36 (1) 614 5688
E-mail: kiado@magyarinstallateur.hu

 
Előfizetésben terjeszti a Magyar Posta Zrt. Hírlap Igazg.
Előfizetés és reklamáció: +36 (1) 767-8262
E-mail: hirlapelofizetes@posta.hu
 
 
elfelejtettem a jelszavam