belépés / regisztráció
2020. december 5. szombat
Aktuális lapszám

Az irodám ajtaja mindig nyitva áll a kollégáim előtt

„Jó pár éve annak, hogy először beszélgettünk és akkor azt mondtad, számodra, új vezetőként az a legfontosabb, hogy a pozícióitokat erősítsétek és a piaci részesedéseteket növeljétek” fordulok interjúalanyomhoz, Rasovszky Miklóshoz, a Pipelife Hungária Kft. ügyvezető igazgatójához.

 

Kinevezésed óta már több mint két év telt el, sikerült ez idő alatt ezt a célkitűzést maradéktalanul teljesíteni?

Természetesen maradéktalanul nem, de mindig igyekszem az adott lehetőségekkel élve a változó piaci igényeknek megfelelően irányítani a cég működését. Mindkét évben sikerült a Pipelife központ által előírt gazdasági mutatószámokat elérni, sőt túlszárnyalni. Persze nem ez volt az egyetlen vágyam. Történtek gyártókapacitás-bővítések, új gépsorokat üzemeltünk be és sikeresen vettünk részt uniós oktatási pályázatokon. Az elmúlt évben megtörtént a gyártócsarnok tetőszerkezetének szigetelése, amivel azóta is jelentős mennyiségű fűtési energiát takarítunk meg. Amire igazán büszkék lehetünk az az, hogy 2014-ben Magyar Nemzeti Termék nagydíjat kapott a Radopress termékcsaládunk.

Amikor annak idején a gazdasági és pénzügyi válságról kérdeztelek, akkor úgy fogalmaztál, hogy nem tartasz tőle, mert szereted a nehéz és még nehezebb feladatokat és azok nagysága inkább pozitívan hat rád, mint hogy megijesztene. Tartod még az akkor mondottakat?

Igen. A gazdasági válságban a talpon maradás kizárólag a még jobb minőségű termékek még alacsonyabb áron történő értékesítésével lehetséges. Ennek természetesen pozitív hatása is volt, hiszen a gyengébb minőségű termékeket forgalmazó kisebb cégek „kihullottak”a piacról. Ma számunkra igazán nagy kihívás azokat a termékeket megtalálni, amelyek iránt a folyamatosan zsugorodó piacon növekvő kereslet van. Ezért a hagyományos termékek folyamatos fejlesztése mellett jelentős hangsúlyt fektetünk az új termékek kifejlesztésére és piaci bevezetésére.

Az elmúlt két év elég volt a kollegáid meg-, és kiismerésére?

Úgy gondolom, hogy igen. A közvetlen kollégáimat, akikkel napi szinten kapcsolatban vagyok, mindenképpen alaposan megismertem. Ez elengedhetetlen a gördülékeny munkakapcsolathoz és ahhoz, hogy az adott személy a kvalitásának legmegfelelőbb pozícióban dolgozhasson.

Járod még a gyárat a dolgozók véleményéért, vagy már ők jelentkeznek nálad, ha ötletük van?

A kollégák előtt mindig nyitva áll az irodám ajtaja. Rendszeresen tartunk gyűléseket, ahol a cégvezetés beszámol a dolgozóknak az eredményekről, és a kollégák is elmondhatják a cég működésével, a gyártással kapcsolatos elképzeléseiket és észrevételeiket. A dolgozói elégedettségi felmérés keretein belül a megoldandó feladatok leadására a gyárban és az irodában is ötletládákat helyezünk el, ahonnan már számos, a gyártást és a logisztikát segítő elképzelést be is vezettünk.

Az emlékezés szakaszának zárásaként kérdeznélek, hogy az akkor megfogalmazott vágyaid, azaz, hogy a Pipelife Hungária a piac megkerülhetetlen szereplőjévé váljon, hogy a kft. minden munkatársa boldog, teljes életet élhessen, élvezze azt, amit csinál, teljesültek?

A kérdés első felére határozott igen a válasz! A második felén folyamatosan dolgozunk tréningekkel, tanfolyamokkal, béren kívüli juttatásokkal (étkezési-, sportutalvány stb.) bónuszrendszerrel. Úgy vélem, ha a dolgozó motiváltnak érzi magát az eredményes munkavégzésben, és a szabadidejét is hasznosan, az egészsége és a tudása javára fordítva tudja eltölteni, akkor ez mindenképpen előrelépés az elégedettséghez és a boldogsághoz.

Napjaink történéseire áttérve néha úgy érzem, hogy a Pipelife a döntéseit illetően mintha kissé óvatosabbá, meggondoltabbá, megfontoltabbá vált volna. Ha így van, összefügg ez a vállalat teljesítményével? Egyébként milyen évet zár a cég?

A Pipelife döntéseire a megfontoltság mindig is jellemző volt, de ez közel sem egyenértékű az óvatossággal. A 2008-as 3.000.000 Euro értékű, ötrétegű csővezetéket gyártó gépsorunk beruházása a válság elején felelőtlen döntésnek tűnhetett, de hamar kiderült, hogy az épületgépészet területén is a legnagyobbak közé emelte cégünket. Nyilván az ilyen nagyságrendű beruházásra nincs keret minden évben, de azóta is folyamatosan bővül a gyártókapacitás és a termékportfolió. Talán ennek köszönhető, hogy most, az év végéhez közeledve, már biztosan kijelenthetem, hogy ismét eredményes évet fogunk zárni.

Tudom, hogy ti – a termékeitek értékesítésénél – több lábon is álltok és ezért talán jobb helyzetben vagytok, mint a többi hazai gyártó cég, ezért is kérem a véleményedet a hazai építőipari, épületgépész piac állapotáról. Megmozdult már valami?

Igen, a Pipelife Magyarországon a közmű és az épületgépészet területén gyártóként és kereskedőként is egyaránt jelen van. Az értékesítési adatokból egyértelműen látható, hogy mindkét területen növekszik az eladás. Az épületgépészeti termékekre ez fokozottabban igaz. Egyre kelendőbbek az energiatakarékosabb felületfűtési és hűtési rendszerek, amelyek üzemeltetési költsége töredéke a hagyományos radiátoros hálózatoknak. Mivel sok esetben már a tervezéstől kezdve részt veszünk a projektekben, a legoptimálisabb kapcsolást tudjuk összeállítani a csövezéstől egészen a vezérlésig, ami egyre több elégedett ügyfelet jelent a számunkra.

Saját tapasztalatom, hogy Ausztriában a tehetősebb cégek támogatják az oktatási intézményeket annak érdekében, hogy az ott tanulók mielőbb, alapos szakmai ismereteket szerezzenek. Kerestek benneteket itthon ilyen felkéréssel? Kaptatok a támogatásra engedélyt az anyavállalatotoktól?

Szerencsére bizonyos szintű költségkerettel az anyavállalattól függetlenül rendelkezünk, ezért nem szükséges az engedélyük az ilyen jellegű kiadásokhoz. Számos oktatási intézménnyel folyamatos kapcsolatban vagyunk, de ez nem feltétlenül anyagi támogatást jelent. Épületgépész szakközépiskoláknak és főiskoláknak rendszeresen tartunk a debreceni irodánkban, és/vagy a tanintézményekben bemutató előadásokat a termékeinkről és az AutoCAD alapú Planpipe tervező programunkról. Debrecenben évente jó néhány alkalommal szervezünk gyárlátogatást is oktatási intézmények részére. A Debreceni Egyetem Műszaki Karával többször tartottunk már kölcsönösen a hallgatóik és a dolgozóink számára előadásokat, de anyagilag is támogatjuk a karok alapítványait. Egyre gyakoribb az iskolák közötti szakmai verseny, amihez természetesen szintén szívesen adományozunk alapanyagot (csöveket, csatlakozókat, szerszámokat).

Gyakorlatilag minden kisebb hazai kiállításon találkoztam a Pipelife képviselőivel, olyan érzésem van, hogy nálatok a marketing eszközeit tudatosan alkalmazzák. A fő erőpróba azonban a következő évben lesz, hiszen Péccsel elkezdődik a kiállítások sora, de lesz ISH és Hungarotherm is. Lehet, vagy kell nyújtózkodni? Meddig ér a takaró?

A nem túl bőséges marketing keretünket igyekszünk a leghatékonyabban kihasználni. A magyarországi épületgépészeti kiállítások közül számunkra szakmailag fontos a Pollack Expo, a Hungarotherm/Construma, a Magyar Épületgépészek Napja és a Debreceni Egyetem Műszaki karának kiállítása. Ezeken minden évben szeretünk úgy megjelenni, hogy a közönségnek valami újat tudunk mutatni. Annyit már most elárulhatok, hogy 2015-ben ez a termék a megújuló energiával kapcsolatos lesz. Az ISH a Pipelife nyugati régiójához tartozik, tehát nekünk jelenleg azon a területen nincs közvetlen piaci érdekünk, de látogatóként, ha időm engedi, én biztosan ott leszek.

Kicsit más vizekre evezve, szívesen hallanánk rólad, mint magánemberről. Milyen változásokról tudsz beszámolni? (Feleség, gyermekek, hobbi, szabadidő eltöltése stb.) Harmonikus még a kapcsolatod a kamaszkorú gyermekeiddel?

A családom szemszögéből az elmúlt két évben jelentős változás a Debrecenbe költözés és az ezzel kapcsolatos fejlemények voltak. Sikerült megfelelő házat találni a városközponthoz közel, de viszonylag csendes környéken, ami számomra igazán fontos. Debrecenben a munkahely és a lakás távolságának Budapesthez viszonyítva nincs nagy jelentősége. Fél óra alatt a legnagyobb dugóban is keresztül lehet menni a városon. A gyerekek nagyon megszerették ezt a várost és ügyesen beilleszkedtek a suliba is, sőt, már kiváló sport eredményekkel is büszkélkedhetünk. Fiatalabb koromban én is rengeteget sportoltam (kosárlabda, küzdősportok), de erre már sajnos igazán sem időm sem energiám nincsen. Jelenleg két hobbim van: a motorozás és a vadászat. Mindkettő szezonális és ráadásul időigényes, amiből tényleg egyre kevesebb van, azt pedig inkább igyekszem a családommal eltölteni.

Itt az ismételt lehetőség! Üzenj valamit a szakmának, esetleg a partnereiteknek, no és nem utolsó sorban a kollegáidnak!

Ezúton szeretném megköszönni a vásárlóinknak a bizalmat, a Pipelife Hungária Kft. dolgozóinak pedig azt a kitartó munkát, amely miatt 2014-ben ilyen eredményes évet zárhatunk!

Zárszóul: milyen terveket szövögetsz most a jövőt illetően?

2015-ben az épületgépész piacra két új, megújuló energiával kapcsolatos termékcsoportot fogunk bevezetni és folyamatosan pályázunk különböző országos és uniós kutatásfejlesztési projektekre. Közmű területen a meglévő termékcsoportok fejlesztése és a kapacitásbővítés a cél. Elvileg itt is lesz lehetőségünk új termék bevezetésére, de ezt nem szeretném elkiabálni. Tervben van még az irodaépület energetikai korszerűsítése és a gyártás során keletkező hőmennyiség egy részének hasznosítása.

Pongrácz Lajos
főszerkesztő

A szerzõ egyéb cikkei:

  Lezártunk egy esztendőt, elkezdtünk egy újat
  Magyarország földrajzilag jó helyen van, az itt dolgozó munkaerő jól képzett, megállja a helyét
  Munka és sport nélkül nem lehet élni
  Figyelmeztető karácsonyi gondolatok
  Sohasem másolunk, csak újat alkotunk
  Számomra a Mart az élet

A szerzõ összes korábbi cikke >>

Eseménynaptár

Hirdetés
Kiadja a Média az épületgépészetért Kft.
Szerkesztőség és kiadóhivatal:
H-1112 Budapest, Oltvány u. 43. I/2.
Telefon: +36 (1) 614 5688
E-mail: kiado@magyarinstallateur.hu

 
Előfizetésben terjeszti a Magyar Posta Zrt. Hírlap Igazg.
Előfizetés és reklamáció: +36 (1) 767-8262
E-mail: hirlapelofizetes@posta.hu
 
 
elfelejtettem a jelszavam