belépés / regisztráció
2020. december 4. péntek
Aktuális lapszám

Az én titkom a lendületesség és a maximális erőbedobás

„Az interjúkészítésnek is vannak előnyei, hiszen velem szemben egy fiatal, nagyon csinos épületgépész kolleganő ül, Boros Tünde, a CLH Hűtés és Klímatechnikai Kft. értékesítési menedzsere, akit most nagy örömömre a munkájáról, szakmai tevékenységéről faggathatok.”

 

De kezdjük az elején! Miért választja szakmájának egy fiatal hölgy – sok más csalogató lehetőség ellenére – az épületgépészet rögös területét?

Magasépítő szakon végeztem a szakközépiskolában, ahol az fogalmazódott meg bennem, hogy a műszaki vonal mindenképpen érdekel. Ez talán az apukám hatása volt, aki az Angyalföldi, majd pedig az Újpesti Hőerőműben dolgozott főműszakvezetőként, és aki kivételes műszaki érzékének köszönhetően logikusan és könnyedén volt képes a dolgok értelmét megvilágítani. Minden kérdésemre tudta a választ, talán emiatt is alakult ki bennem a műszaki terület iránti vonzalom. Ezért sosem éreztem ezt a területet távolinak, vagy ijesztőnek. Tehát már a szakközépiskolában megszereztem az alapokat, majd a Gábor Dénes Főiskolán folytattam a tanulmányaimat. Azt viszont, hogy rendszergazda, vagy programozó legyek, nem tudtam elképzelni. De a számítástechnika segített hozzá ahhoz, hogy a főiskola mellett otthoni, kiegészítő munkáim legyenek. Így – teljesen véletlenül –, egy olyan feladatot is kaptam, ahol egy klímakatalógust kellett szerkeszteni, összeállítani, így kerültem kapcsolatba a CLH-val.

Tehát ki is az a Boros Tünde?

Adna egy kis betekintést az amúgy igen rövidnek tűnő múltjába? 1999-ben érettségiztem és kezdtem el tanulni a Gábor Dénes Főiskolán, majd ez idő alatt, 2003-ban kerültem el a CLH Kft.-hez. Akkoriban ezt a tevékenységet csak pénzkiegészítésnek gondoltam és ők is csak egy alkalmi munkaerőt kerestek, mivel ekkor állt át a cég az új vállalatirányítási rendszerre és szükségük volt valakire, aki a rengeteg felhalmozódott projekt anyagainak, adatainak a feldolgozását elvégzi, tehát úgy állapodtunk meg, hogy csak 3 hónapig leszek ott, amíg ez a munka tart.

Hogyan került tartósan a CLH Kft.- hez és miként sikerült a beilleszkedés?

Egy ilyen nagy cégnél, hogyan történt az ön bemutatása például? A beilleszkedéssel nem volt probléma, mivel a kollegák meg voltak velem elégedve, de ahogy már említettem, csak rövidebb időszakra vettek fel, ráadásul egy munkakölcsönzőn keresztül, tehát nem is kerültem állományba.

A 3 hónap elteltével viszont megüresedett egy munkahely, egy olyan pozícióban, ahol már az új számítógépes rendszert alkalmazták, ami számomra nem okozott problémát, ezért felkértek, hogy dolgozzam ott 8 órában. Maradtam és az iskolát a munka mellett fejeztem be.

Az elmúlt 11 évben folyamatosan lépkedett a ranglétrán felfelé és ma már több termékcsoport sikeres értékesítési felelőse. Mi a titka, amivel ezt elérte? Mit tanácsolna azoknak, akik hasonló eredményt szeretnének elérni?

Az én titkom, ha lehet ilyet mondani, a lendületesség és a maximális erőbedobás, mert vallom azt, hogy a befektetett energia előbb-utóbb megtérül. Az út folyamán az apró sikerek, visszajelzések is tudnak motiválni, hogy az irány jó, így kell folytatni és bízni a továbbiakban. Természetesen az értékesítésnek sok része van: a kommunikáció, a marketing, ezek felépítése, hogyan mutatjuk be a terméket, miként közelítjük meg a lehetséges partnereket. Sokat segít, ha az ember saját magát kérdezi meg, hogy mit venne meg szívesen, vagy ha elmegy két üzletbe, akkor mi miatt dönt az egyik, vagy a másik mellett. No és persze semmibe sem kerül kedvesnek, precíznek lenni, vagy minden kérdésre készségesen válaszolni, de mégis ez a hozzáállás az egész mozgatórugója. Úgyhogy azt üzenem nekik, hogy bízzanak és higgyenek magukban, mert a befektetett energia mindig megtérül.

Mit gondol, a női kollégáknak könnyebb, vagy nehezebb érvényesülni ebben a szakmában?

Nőnek lenni a szakmában előnynyel és hátránnyal is jár. Sajnos eléggé egoista férfitársadalomban élünk és a hölgyeket nem teszik egy szintre magukkal, így nem is veszik őket üzleti partnerként eléggé komolyan. Ehhez igen is le kell tenni az asztalra valamit, bizonyítani kell, hogy egyenrangú félként kezeljenek bennünket. Ebből a szempontból tehát kicsit nehezebb.

Az értékesítésnél is ugyanezt mondhatjuk, hiszen ha feltesznek nekem kérdéseket, akkor fontos, hogy tudjak válaszolni és maximálisan megértsem az ügyfél problémáját, kielégítő, megfelelő választ adjak, megoldást találjak. Számtalanszor megtörténik, hogy felhívják a céget, hogy műszaki problémájuk van és kapcsoljak valakit, aki segíteni tudna. Amikor azt mondom, hogy én szeretnék segíteni és várom a kérdést, a telefonáló hezitál és mindenképpen egy férfi műszaki kollégával szeretne beszélni. Ha végül úgy tesszük le a telefont, hogy elégedetten megköszöni a választ, az nagyon jó érzés.

Természetesen az is tény, hogy Magyarországon, a műszaki területen nem jellemző a hölgyek jelenléte, itt-ott jelen vagyunk, de nem ez a tipikus. A mérnököknek csak 6-10%-a nő a szakmában. Pedig a női munkaerőnek számos előnye van, véleményem szerint a nők alaposabbak, kommunikációs készségünk, illetve szervezőkészségünk is kiemelkedik a férfiakéhoz képest.

Az ön sikerének fényét az is emeli, hogy a pénzügyi, gazdasági válság káros következményeivel 2008 óta teljes valóságában szembe kellett néznie. Hogyan emlékszik ezekre az évekre? Mit tudtak tenni annak érdekében, hogy ne legyen nagy visszaesés?

Egyre több energiára volt szükség ahhoz, hogy értékesíteni tudjunk. Az eladás egyik alappillére az, hogy meg kell ismertetni az emberekkel a termékek elérhetőségét, műszaki előnyét, esetleges hátrányát, tudatni kell velük, hogy mi itt vagyunk, a termék ilyenolyan feltételekkel megvásárolható. Sajnos az információ hiánya is okozhatja a termék iránti kereslet csökkenését. Ezekben a nehéz időszakokban ezt kellett felerősíteni, minél több piaci szereplőt elérni.

Ráadásul, szerintem nem ért véget a válság, mert hosszabb a lecsengése, a hatását még mindig érezteti, ezért sokkal lassabban fogunk visszatérni abba a munkafolyásba, ami akár 2008-ban volt jellemző. De talán a nehezén már túl vagyunk.

Nekünk azonban nem csak a válsággal kell foglalkoznunk, hanem a versenytársainkkal is, hiszen nyilván ők is teljes erőbedobással dolgoznak. Míg a 2000-es évek elején nem kellett nagy konkurenciával számolnunk, addig mostanra már igen. Egy dolog biztos: a válság előtt jellemző volt, hogy minket kerestek meg megbízásokkal, manapság pedig nekünk kell szemfülesebbnek lennünk és arrafelé helyezkedni, ahol a munka van. Szerencsére nem nagyon kellett változtatnunk a portfóliónkon, mert mi a kezdetektől fogva nagyon jó minőségű termékekkel dolgozunk.

Mire a legbüszkébb az elmúlt 11 éves munkássága alatt? Mi az, ami kimondottan az ön nevéhez köthető?

A gyermekemnek érzem a légnedvesítés témakörét, ugyanis ez a szakmában kicsit mostohagyerek. Ez az a termék, amit elsőként húznak ki a beruházásból, ha nincs rá elég keret. Emiatt nem is volt nagy forgalom ezekből a termékekből és ma arra vagyok a legbüszkébb, hogy a légnedvesítők forgalmazása fellendült. Több színvonalas előadást is tartottam erről a témakörről, amit a mai napig úgy emlegetnek a tervezők, hogy sok ilyen előadás kellene, mivel annyira érdekes és aktuális volt. Jellemzően már számolnak a légnedvesítőkkel, illetve tisztában vannak a légnedvesítés fontosságával is.

Azt szokták mondani, ha egy kolléga sokáig egy cégnél dolgozik, akkor elfeledkeznek róla, tehát ha valaki jobb jövedelmet szeretne, akkor váltani kell. Hogyan vélekedik erről?

Egyelőre nem panaszkodhatok, mivel csak tavaly április óta vagyok ebben a beosztásban. Bár azt megelőzően hosszú évekig asszisztens, illetve adminisztrátor voltam a CLHnál és valóban engem is foglalkoztatott, hogy hogyan tovább, mert azt tudtam, hogy tovább fogok mozdulni. De azt is láttam, hogy ahhoz, hogy én elinduljak ezen a műszaki pályán, még sokat kell dolgoznom és tanulnom. Kezdtem ezt a nyelvismereteim bővítésével, nyelvvizsgákat tettem le, ezután már a külföldi beszállítókkal is tartottam a kapcsolatot, ami elég jól ment és miután látták, hogy ez is működik, értékesítési feladatokat is kaptam, majd egyre többet és többet bíztak rám. Időközben jelentkeztem a Szolnoki Főiskolára, ahol 2012-ben épületgépész szakmérnöki szakképzettséget szereztem, kiváló minősítéssel. Azóta termékfelelősként, ma pedig értékesítési managerként is dolgozom a kereskedelmi részlegen.

Van egy mondás, amit nagyon szeretek: csak lépned kell és az út a lábad elé szalad. Úgyhogy bátornak kell lenni, mert az élet mindig úgy rendezi az ember sorsát, hogy így vagy úgy megoldja a problémákat és lehetőséget ad.

Mit szeretne még a CLH-nál elérni?

Azon még sohasem gondolkodtam, hogy ilyen, vagy olyan beosztásba szeretnék kerülni, nem vagyok egy tipikus karrierista. Inkább azt mondom, hogy amit csinálok, azt szeretem maximálisan végezni és általában ezekből adódnak a lehetőségek, a folytatás. Szokták mondani, hogy ha az ember jó helyen van, jókor és tud élni a lehetőségekkel, akkor pozitív változások fognak bekövetkezni. Én ebben hiszek.

Szokásos nálunk, hogy a beszélgető partnerem magánélete után is érdeklődjek. Hogyan él manapság egy sikeres termékmenedzser? Hobbi, sport, szabadidő eltöltése stb…

Számomra legfontosabb a családom. Ha tehetem, a szabadidőmet velük töltöm. Nagyon szeretem a természetet: a kirándulás, utazás, sport és kertészkedés jelentik számomra a kikapcsolódást.

Ha lehetne három kívánsága, mit kérne önmaga, a munkahelye és a konkurencia számára? Itt a lehetőség, hogy a szaklap oldalain keresztül üzenjen!

Folyamatos fejlődést szeretnék az életem során elérni minden tekintetben, akár szakmai, szellemi, vagy lelki fejlődésről beszélünk. Aztán az élet úgyis hozza a többit. Természetesen én is szeretnék majd családot, de nem szeretnék most konkrétumokat mondani, mert ez egy kicsit babona is nálam.

A kollégáknak ugyanezt kívánom: a fejlődést, mert ez mindenképp motiváló, ebből az ember csak építkezni tud. Ha a CLH Kft. bővülni, fejlődni tud, az mindenkinek nyereség.

Szerintem a kft.-nek csak egy útja lehet, hogy növekedjen, szakmai szempontból még magasabb minőséget képviseljen, még sokrétűbb legyen.

A konkurenciának pedig azt üzenem, hogy vegyük az irányt a minőség felé!

Pongrácz Lajos
főszerkesztő

A szerzõ egyéb cikkei:

  Lezártunk egy esztendőt, elkezdtünk egy újat
  Magyarország földrajzilag jó helyen van, az itt dolgozó munkaerő jól képzett, megállja a helyét
  Munka és sport nélkül nem lehet élni
  Figyelmeztető karácsonyi gondolatok
  Sohasem másolunk, csak újat alkotunk
  Számomra a Mart az élet

A szerzõ összes korábbi cikke >>

Eseménynaptár

Hirdetés
Kiadja a Média az épületgépészetért Kft.
Szerkesztőség és kiadóhivatal:
H-1112 Budapest, Oltvány u. 43. I/2.
Telefon: +36 (1) 614 5688
E-mail: kiado@magyarinstallateur.hu

 
Előfizetésben terjeszti a Magyar Posta Zrt. Hírlap Igazg.
Előfizetés és reklamáció: +36 (1) 767-8262
E-mail: hirlapelofizetes@posta.hu
 
 
elfelejtettem a jelszavam