belépés / regisztráció
2020. december 5. szombat
Aktuális lapszám

...a szakmai és a végfelhasználói kör minél hatékonyabb megszólítása a cél...

Szaklapunk előző számában a 31. Construma kiállítás megnyitóját és az ott zajlott eseményeket taglaltuk, most annak statisztikai adatait az alábbi interjú segítségével tesszük közzé.

 

"Az iparág állapotát mutatja Magyarország legnagyobb építőipari kiállítása és örömmel jelenthetem, hogy idén a tavalyinál nagyobb kiállításra készülünk, köszönhetően annak a növekvő bizakodásnak, amellyel az iparág saját kilátásait szemléli."-mondta megnyitójában Ganczer Gábor, a Hungexpo vezérigazgatója. A kiállításon történteket beszélgetőpartneremmel, Szalai Levente kiállítási igazgatóval elemezzük.

Hány éve veszel részt a Construma kiállítás szervezésében?
  Ez volt a hatodik Construma, amit a csapatommal közösen szerveztünk és üzemeltettünk, de már nem csak építőipari szakkiállításról, hanem egy "kiállításcsokorról" beszélhetünk. Az első évben, amikor fejest ugrottam ebbe a szervezésbe, a Construma és a Hungarotherm párhuzamos megrendezése volt a cél, azóta sokkal komplexebb a feladat.
   
Egyébként egyetértesz a megnyitón elhangzott megfogalmazással? Ha igen, minek köszönhető ez a - gazdasági válság miatt - nem várt előrelépés?
  Igen, abszolút helyénvaló, a valóságot tükrözi. Próbálunk a látogatói igényeknek megfelelni és most már a kiállítók véleményének ismeretében megerősíthetem, hogy jó irányban indultunk el. Ez már nem egy Construma, hanem egy építőipari, otthonteremtési, városfejlesztési kiállításcsokor. Mivel azokat az irányokat bontottuk ki - függetlenül a piaci helyzettől -, amelyekre a látogatók az elmúlt években egyre nagyobb igényt, keresletet mutattak, ezért előrevetíthető volt annak sikere. Az építőanyagos és az épületgépészeti bemutatkozás volt az eredeti Construma, az "F" pavilonban volt a kerttervezés, kertépítés témakör és mellé a "G" pavilonban helyeztük el az OTTHONDesign kiállítást, ami a lakásbelső kialakítás, belsőépítészet témakört öleli fel. Jelen pillanatban nem csak a lakásvásárló vagy házépítő végfelhasználó a célcsoportunk, hanem a kisebb felújításokat tervező látogatókra is koncentrálnunk kell, mivel az a trend, hogy ha az emberek megspórolnak 1-2 millió forintot, akkor azt általában visszaforgatják az otthonukba.
   
Melyik területet tartod a legsikeresebbnek? Melyiket sikerült a legegyszerűbben megszervezni?
  Egyiket sem volt egyszerű megszervezni, de mivel a témák egymást erősítik mindegyik irány fejlesztése ugyanolyan fontos. Úgy gondolom, hogy mivel ez a kiállításcsokor a régió meghatározó szakmai rendezvénye látványos eredménye lesz az erőfeszítéseinknek: néhány éven belül magunkba fogjuk olvasztani a kisebb kiállításokat. A Construma a nem "hungarotherm-es" évben az ENEO-val van kiegészítve, ahol a "Zöld energiák az építőiparban" néven mutatkoznak be a gépész és egyéb megújuló energiával foglalkozó cégek is. Ebben a szegmensben az elmúlt években sajnos elég jelentős a visszaesés, sok változás történt. Az építőanyagos megjelenésben, ami a nyílászárók, kapu, árnyékolástechnika és a víz-, hő-, hangszigetelés, tetőfedés, bádogosipar, homlokzatépítés területeket mutatta be, itt nagy nemzetközi brandek voltak láthatók, megismerhetők. Sok témában több magyar tulajdonú gyártó is megjelent, de ők nagy nehézségekkel küzdenek és inkább a külső piacokból tudják fenntartani magukat. Itt tehát nagy a fluktuáció, de összességében azt lehet mondani, hogy az "A" pavilonban szép számmal mutatkoztak be a nagy cégek. Aki valamilyen oknál fogva az idén nem állított ki, annak a helyén vagy külföldi, vagy belföldi vonalról másik nagy társaság mutatkozott be. A kerttervezés/kertépítés vonal pedig egy vadonatúj irány az "F" pavilonban, ami szintén nagyon fontos az otthonteremtés miatt. Ezzel együtt volt kerek egész a történet.
   
Tudnál pontosstatisztikai adatokat mondani a kiállításról?
  Épp most kaptam meg az auditált számokat: 12 országból, 21.195 m2 nettó kiállítási területen összesen 556 cég mutatkozott be idén április 18-22. között. Ha a kiállítást a tavalyi Const-rumával szeretném összehasonlítani, csak akkor tudom ezt hitelesen megtenni, ha a tavalyiról a Hungarotherm adatait leválasztom. Azt lehet mondani, hogy nagyságrendben, négyzetméterben tudtuk hozni azt, amit tavaly. Auditált látogatószámunk 50138,amiből a regisztráció alapján 8 970 szaklátogató elsődlegesen a megújuló energiák, 6 211 a fűtéstechnika, 3 780 a hűtéstechnika és 4 437 a lég- és szellőzéstechnika témakör iránt érdeklődik elsősorban. A kiállítás alatt szinte mindegyik kiállító kihangsúlyozta, hogy sokkal célzottabb az érdeklődés és nagyon elégedettek a látogatottsággal. Ez az 50 ezer látogató az, aki belépett, online regisztrált, vagy pénztárnál jegyet vásárolt. Ez tokkal-vonóval az öt nap alatt belépett látogatók száma, melynek kicsivel több, mint a fele a regisztrált szakmai látogató, így a szakmaiság arányát is megőriztük.
   
Egy ilyen kiállítást nem egyszerű megszervezni, szinte kézzel tapintható volt az a feszültség, amely érezhető volt rajtatok a megnyitást megelőző napokban.
  Ez a hatodik építőipari kiállításcsokor, amit a csapatommal szervezek - évről-évre egyre nagyobb kihívással nézünk szembe. Amit korábban fele ennyi energiával meg lehetett csinálni, azt ma már csak úgy tudjuk a kiállítók és a látogatók megelégedésére megszervezni, ha már évekkel előtte megkezdjük az adott piaci szelet igényeit feltérképezni. Amit korábban néhány hónap alatt sikerült megvalósítani, ahhoz most egy-másfél éves időintervallum szükséges. A kiállítást évről évre meg kell újítani, újra kell csomagolni, mert folyamatosan változnak a piaci igények, a termékek, technológiák, innovációk. Főleg a gépész vonalon, a megújuló energiás szektorban előre kell látni a jövőt és ismerni kell a környező piacokon szervezett többi nagy kiállítást is.
   
Mi az, amivel előre tudtatok lépni, amivel vonzóbbá tettétek a kiállítást?
  Ha egy kicsit kitekintünk a régióba, és ha összehasonlítjuk a végleges számainkat, remélem, hogy azzal büszkélkedhetünk majd, hogy a Const-rumának ismét sikerült dobogóra lépnie. Sokáig ugyanis ott volt a három legnagyobb kelet-közép- európai, hasonló témájú kiállítás között, de aztán a negyedik helyre került. A régiós konkurencia várható adatai alapján valószínűsítem, hogy ismét fel tudunk állni a dobogóra.
   
Construma nem csak Magyarország, de az egész régió meghatározó szakkiállítása. Mennyire vagytok népszerűek a külföldieknél?
  Ismét szép számmal voltak jelen a külföldi kiállítók (51 cég) és látogatók is. Annyi változás történt, hogy most a német reláció kicsit csökkent és inkább a környező országokból jöttek többen, valamint továbbra is a román látogatottság a legerősebb. Ez a kiállítás abban különbözik a többitől (pl. a brünnitől), hogy itt dedikált szakmai napok és külön meghirdetett nagyközönség napok vannak. Az adott kiállító pontosan tudja, mivel készüljön, hogy ezt a kettős célcsoportot elérje. A szakmai napon kicsit más munkatársakat tart a standon, kicsit más programot, más termékbemutatót készít elő, és amikor jön a hétvége, akkor lecseréli a stand teamet és más irányból közelíti meg a látogatók tájékoztatását, annak érdekében, hogy mindkét célcsoportot sikeresen érje el. Azáltal, hogy durván fele-fele arányban érkeznek a látogatók, elég jelentős terhet tudunk levenni a kiállítók válláról. A kiállítók többsége mindkét célcsoportra számít. Tehát egy építész ugyanolyan fontos nekik, mint egy családapa, aki az épülő családi ház részleteiről dönt. A gépész piacnál lehet, hogy egy vasárnap kevésbé jelentős, mint pl. egy nyílászárót gyártó cég esetében. A kiállításcsokor fejlesztése e kettősség mentén történik. Meg kell, hogy feleljünk mind a szakmai, mind a végfelhasználói elvárásoknak. Az előbbit sokkal nehezebb teljesíteni, mert egy TV-kampánnyal nem tudunk szakmát behozni. Az első néhány évben nagy kihívást jelentett, hogy be-vonzzuk az építészeket a kiállításra. Ezt a feladatok a MÉK-nek köszönhetően sikerült megoldani. Jelen pillanatban olyan jó az együttműködés a Magyar Építész Kamarával, hogy a tagok többsége itt van és regisztrál. Tavaly az Építész Kamara több, mint 8000 tagja látogatott meg bennünket. Az idei számokat még nem tudom, de ez egy nagyon sikeres együttműködés.
   
Jövőre következik a számunkra kiemelkedő jelentőségű, Construma-Hungarotherm párosítású kiállítás. Mit üzensz a leendő résztvevőknek, miért lesz érdemes ott jelen lenni?
  Már hónapok óta azon dolgozunk, hogy konkrét elképzeléseinket megvalósítsuk a Hungarotherm-mel kapcsolatban is. Amint sikerül az egyeztetéseket szerződés szintig eljuttatni tájékoztatást adunk. Tisztában vagyok vele, hogy a jelen piaci helyzetben olyan szakkiállítást kell szerveznünk, ami a fűtésszerelőktől kezdve a tervezőkig bezárólag országos szinten mozgósítja a szakmát. Az MMK által összefogott nagyszabású konferencia programot szeretnénk, amelyben kéményes vonalat is erősítjük. A Magyar Mérnöki Kamarával elkezdtük az egyeztetést 2013 vonatkozásában. Van egy nagy ötletünk: az MMK tagok jelenléte kulcskérdés a Hungarotherm és a Constru-ma esetében is, ezért Barsiné Pataki Etelkával egy hosszas tárgyaláson már elkezdtük felvázolni azokat az irányokat, amelyek mentén közösen tudnánk haladni. Emellett a szakmai szinergiák miatt azt tervezzük, hogy a szigetelés, tetőfedés és a gépészet témák egymás mellé kerülnek. Ezen dolgozunk és egyeztetünk a meghatározó, véleményformáló és a kiállításokat illetően nagy tapasztalattal bíró cégekkel. Ez egy fontos kiaknázandó lehetőség. Most van még egy évünk, ezért reméljük, hogy sikeresen meg is tudunk mindent valósítani. Van egy olyan akciónk a tavalyi "hungarotherm-es" és idei "eneo-s" kiállítók számára, hogy amennyiben idén június 30-ig jelentkeznek, akkor speciális, nagyon kedvező áron tudjuk őket fogadni.
   
Mekkora látogatói számmal lennél elégedett?
  A HUNGAROTHERM és az új településfejlesztési szakkiállításunk miatt az ideinél mindenképpen többel, reálisan 55 ezer, az ideihez hasonlóan céludatos, látogatóval. Mivel az Építész Kamarával folytatott együttműködésünkhöz hasonlóan a Mérnöki Kamarával is egész éves közös gondolkodás és kommunikáció indul el, úgy gondolom, hogy a szakmai látogatók aránya elérheti akár a 60 %-ot is.

Eseménynaptár

Hirdetés
Kiadja a Média az épületgépészetért Kft.
Szerkesztőség és kiadóhivatal:
H-1112 Budapest, Oltvány u. 43. I/2.
Telefon: +36 (1) 614 5688
E-mail: kiado@magyarinstallateur.hu

 
Előfizetésben terjeszti a Magyar Posta Zrt. Hírlap Igazg.
Előfizetés és reklamáció: +36 (1) 767-8262
E-mail: hirlapelofizetes@posta.hu
 
 
elfelejtettem a jelszavam