belépés / regisztráció
2020. december 5. szombat
Aktuális lapszám

9. Mart Oktoberfest

Nem tudom, hogy a Kedves Olvasó tudja-e, hogy az első Oktoberfest ünnepséget 1810 októberében rendezték meg Münchenben. Azóta, néhány rövidebb megszakítás kivételével, évente rendezik meg ezt az eseményt, olyan tradíciót teremtve ezáltal, ami a világon egyedülálló! A cél manapság is a kikapcsolódás, a játékos versengés, egymás ünneplése, a kifogástalan, tökéletes, erre az alkalomra készített, „erősebb” sör élvezetével.

 

Ebben a szellemben érkeztünk meg Dunakeszire, szakmánk egyik legnagyobb nagykereskedőjéhez, ahol már 9. alkalommal rendezték meg e jeles eseményt. Egy központi sátorban kaptak helyet a versenyek, a díjak átadása és a kiváló sramli zene. Egy másik nagy sátorban a gasztronómiai élvezeteknek lehetett hódolni, fogyott is a káposztás csülök és a kenyérlángos, de a legnagyobb sikere idén is a bajor sörnek volt. Feltöltődve étellel, itallal beálltunk a kavargó látogatói tömegbe és elkezdtük a termékbeszállító kiállítók programjainak, bemutató anyagainak megtekintését. Volt is mit megcsodálni, mert ebben az évben különleges hangsúlyt kapott a szórakozás és a kiállítók egymást felülmúlva hoztak olyan játékokat a Mart Oktoberfestre, amelyek a jelenlévők gondtalan szórakozását biztosították. Gratulálunk a szervezőknek, mert ez egy igazi, fantasztikusan jó hangulatú „buli” volt!

(A rendezvényen készített fotók megtekinthetők a www.magyarinstallateur.hu honlapunkon.)

Az ünnepségen a cég vezető tisztségviselőivel is sikerült eszmét cserélnünk az eseményről.

Szőnyi Ágnes
marketingvezető:

Úgy sikerült minden, ahogy elképzeltétek?

Igen, én azt gondolom, hogy éppen úgy, ahogyan szerettük volna. De ebben megint nagy szerepük volt a beszállító partnereinknek, akik nagyon érdekes, jópofa játékokat hoztak, amelyekkel színesítették a programot. Nem szoktunk regisztráltatni, mert az előző évek tapasztalatai alapján ez nehezen kezelhető, hiszen a busszal érkező vendégeink már szomjasak, éhesek, és az adminisztrációval nem szeretnénk őket feltartóztatni, de évről évre kb. 500-600 főt látunk vendégül.

Melyik az a célcsoport, amelynek a tagjait ilyenkor meghívjátok?

A Mart szerelő, kivitelező, viszonteladó, beruházó, belső építész partnerei, tehát mindenki, akivel úgymond üzleti kapcsolatban állunk. Ezzel hagyományt teremtettünk, a cég megítélését próbáljuk pozitív irányba befolyásolni, ezzel is szeretnénk még jobban magunkhoz kötni a partnereinket.

Egy ilyen sikeres rendezvény után egy kicsit meg lehet pihenni?

Nem, jönnek a dolgos hétköznapok, az újabb feladatok, kihívások. Az az erkölcsi elismerés, amit egy sikeres rendezvény után kapok, illetve az, hogy minden évben bizalmat szavaznak nekem, vagyis minden évben felkérnek ennek az eseménynek a megszervezésére, az nekem bőven elég.

Ürögi László
ügyvezető igazgató:

A rendezvényen úgy látom, hogy sokan vannak, és mindenki jól érzi magát, egyetértesz?

Igen. Tapasztalataink szerint évről évre egyre nagyobb érdeklődéssel várják a partnereink. Pozitívak a visszajelzések, nagyon sok vevő partnerünk jelezte már tavaly és tavalyelőtt is, hogy eleve úgy szervezik az őszt, hogy ez a nap nekik szünnap. Látni a beszállító partnereink kiállító standjain is, hogy megértették és komolyan is veszik azt, hogy ez egy buli. Itt a cél az, hogy megismerjük egymást, jól érezzük magunkat és majd a következő héten dolgozunk.

A Mart 24 éve van a magyar piacon, talán már mindenki ismeri, akkor miért rendezitek meg mégis évről évre ezt a rendezvényt?

Az egyik oka talán az, hogy úgy érezzük, nagyon sok mindent kapunk a partnereinktől és valamit vissza is kell nekik adnunk. A napi életben a szolgáltatást, a termékeket nyújtjuk, most pedig az élményt, mert szerintem az a legjobb, ha el tudjuk érni, hogy mindenki kicsit ki tudjon szakadni a napi robotból, hajtásból.

Hogy érzitek, milyen évet fogtok zárni?

Vegyeset. A növekedésünk nagyobb, mint amit erre az évre terveztünk, ez szerintem erősen köszönhető annak is, hogy talán az építőiparban is valami mozgás érzékelhető. Sok tekintetben sikeres az év, az alterületeken pozitív eredményeket tudunk felmutatni annak ellenére, hogy nem mindenütt értük el azt, amit megcéloztunk. Összességében viszont jó az év. Vannak olyan belső projektek, amelyeket elterveztünk, elindítottunk, de még nem vagyunk készen velük és időben kicsit le is maradtunk. Lehet, hogy ez éppen annak köszönhető, hogy a forgalmi növekedés megterhelte a céget, nem tudtunk annyit foglalkozni magunkkal, mint szerettük volna.

Wolfgang Hatzl
tulajdonos:

Kinek az ötlete volt, hogy hagyományt teremtsen egy ilyen eseményből?

Ezt már nem tudom, de azt gondolom, hogy mindig jó aszerint a mottó szerint tevékenykedni, hogy: „élni és élni hagyni”. A Mart mindig is olyan volt és még most is olyan, mint egy családi vállalkozás, bár ezt a jelleget néha kicsit nehéz megőrizni, de mi törekszünk rá és szerintem ez a siker titka.

Benne van a cég eredményeiben egy ilyen jelentős rendezvény költsége? Megéri?

Ez szerintem úgy működik, hogy ha nem ruházol be valamibe, akkor nem is kapsz vissza semmit. Mindig nagyon nehéz valamiről megállapítani, hogy megéri-e vagy sem, de szerintem marketing nélkül manapság semmilyen esélyed nincsen a túlélésre. Valamennyire muszáj az embernek kockáztatnia és örülök, hogy az én marketinges munkatársaim ilyen jó munkát végeznek, és büszke vagyok rá, hogy nálam dolgoznak.

Milyen évet fog zárni a Mart 2014-ben?

Ahogy most kinéznek a dolgok, ha semmi rendkívüli nem történik, egészen biztosan az utóbbi évek legnagyobb forgalmi számaival fogunk zárni, bár nem a forgalom, hanem az eredmény a legfontosabb. Nagyon sokat fektettünk a magyar piacba és megpróbáljuk az eredményt legalább a pozitív oldalon tartani, de ez nem mindig könnyű. Most a célt elérjük, de a következő év új kihívást jelent: új év, új játék.

Minden évben szervez a Mart a szerelőknek egy különleges utazást, mi történt ebben az évben, mert mintha elmaradt volna ez az út.

Nem minden évben szervezzük meg az utazást, de valóban gondoltunk rá az idén is. Ezt követően mindig jön az a kérdés, hogy hová? Afrikára gondoltunk korábban, de ott van az ebola, azután Ázsia merült fel, ott pedig az Iszlám Állam erősödött meg. Nem hozhatjuk nehéz helyzetbe a partnereinket, így most jobb, ha nem szervezünk semmit, hanem inkább azzal törődünk, ami a partnereink megelégedését szolgálja.

Tulajdonosként elégedett vagy a Mart eredményével, tevékenységével?

Természetesen elégedett vagyok azzal a fejlődéssel, amit elértünk. Mindig nehéz egy vállalatot a saját útján elindítani, de azt gondolom, hogy olyan menedzsmentünk van, amely mindenre képes. A következő év megmutathatja pl., hogy képesek vagyunk- e ismét 20% körül növekedni. De arra is felkészültünk, hogy öt éves növekedés után jöhet a konszolidáció éve, amire mindig szükség is szokott lenni.

Pongrácz Lajos
főszerkesztő

A szerzõ egyéb cikkei:

  Lezártunk egy esztendőt, elkezdtünk egy újat
  Magyarország földrajzilag jó helyen van, az itt dolgozó munkaerő jól képzett, megállja a helyét
  Munka és sport nélkül nem lehet élni
  Figyelmeztető karácsonyi gondolatok
  Sohasem másolunk, csak újat alkotunk
  Számomra a Mart az élet

A szerzõ összes korábbi cikke >>

Eseménynaptár

Hirdetés
Kiadja a Média az épületgépészetért Kft.
Szerkesztőség és kiadóhivatal:
H-1112 Budapest, Oltvány u. 43. I/2.
Telefon: +36 (1) 614 5688
E-mail: kiado@magyarinstallateur.hu

 
Előfizetésben terjeszti a Magyar Posta Zrt. Hírlap Igazg.
Előfizetés és reklamáció: +36 (1) 767-8262
E-mail: hirlapelofizetes@posta.hu
 
 
elfelejtettem a jelszavam